توقف فرمان ممنوعیت وی چت از سوی قاضی آمریکایی

به گزارش مجله فضای وب، اجرای فرمان دولت ترامپ برای ممنوعیت پیغام رسان چینی وی چت در آمریکا، از سوی یک قاضی در کالیفرنیا متوقف شد.

توقف فرمان ممنوعیت وی چت از سوی قاضی آمریکایی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، قاضی لورل بیلر در سانفرانسیسکو با رسیدگی به درخواست کاربران وی چت در آمریکا که استدلال دارند ممنوعیت این پیغام رسان نقض حق آزادی بیان میلیونها آمریکایی چینی تبار است که برای ارتباطات خود به این اپلیکیشن متکی هستند، علیه اجرای حکم دولت ترامپ رای داد. این اپلیکیشن که قرار بود از روز یکشنبه از فروشگاههای برنامه آمریکا حذف گردد، 19 میلیون کاربر در این کشور و یک میلیارد کاربر در دنیا دارد.

این قاضی در حکمی به تاریخ شنبه که اوایل روز یکشنبه منتشر شد، نوشت: وی چت مانند یک میدان مجازی برای جامعه چینی زبانها و آمریکایی چینیها در آمریکا بوده و تنها راه ارتباطی آنها است. اگر این برنامه مسدود گردد، دسترسی معنادار به ارتباطات در جامعه آنها بسته می گردد و بنابراین حق آنها برای آزادی بیان را محدود می نماید.

دولت آمریکا مدعی است که وی چت یک تهدید امنیت ملی است اما قاضی اعلام نمود شواهد در این خصوص ناکافی است.

آمریکا مدعی است وی چت یک تهدید است زیرا شرکت تنسنت هولدینگ که مالک این اپلیکیشن است، با حزب کمونیست چین در ارتباط است که می تواند از این اپلیکیشن برای انتشار پروپاگاندا، رهگیری کاربران و سرقت اطلاعات خصوصی آنها استفاده کند. آمریکا ادعای مشابهی را در مورد اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک مطرح نموده است.

حکم قاضی همچنین مانع اجرای دستور وزارت بازرگانی آمریکا برای جلوگیری از مبادلات اقتصادی با وی چت در آمریکا می گردد.

وزارت دادگستری آمریکا با اعلام این که حکم این قاضی باعث عصبانیت ترامپ و وقفه در تلاشهای وی برای پرداختن به تهدیدهای امنیت ملی می گردد، پیشنهاد کرد کاربران وی چت از اپلیکیشنها یا پلتفرمهای دیگری استفاده نمایند.

دولت آمریکا روز شنبه طرح ممنوعیت دانلود تیک تاک را در پی موافقت ترامپ با پیشنهاد شرکت اوراکل در مورد فعالیتهای آمریکایی تیک تاک به تاخیر انداخت. مسدودیت دانلود تیک تاک قرار بود از روز یکشنبه اجرایی گردد اما اکنون تا 27 سپتامبر به تاخیر افتاده است. تیک تاک روز آدینه شکایتی را در واشنگتن دی سی تنظیم کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کاربران وی چت می گویند محدودیتهای اعمال شده روی این برنامه تحت تاثیر مسائل سیاسی زمان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1215

به "توقف فرمان ممنوعیت وی چت از سوی قاضی آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف فرمان ممنوعیت وی چت از سوی قاضی آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید