ثبت جهانی فرصتی برای رونق مالی و توسعه گردشگری یزد است

به گزارش مجله فضای وب، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ثبت جهانی فرصتی برای رونق مالی و توسعه گردشگری یزد است.

ثبت جهانی فرصتی برای رونق مالی و توسعه گردشگری یزد است

با ما همراه باشید و درباره جاذبه های چارگون بیشتر بدانید.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد با اشاره به اینکه یزد میراث فرهنگ و تمدن مردم این دیار در طول تاریخ است، گفت: ثبت جهانی یزد یکی از دستاوردهای مهم این دیار کویری در طی دهه گذشته محسوب می گردد که منظرهی متکی به توسعه پایدار را به روی یزد گگردد.

استاندار یزد با اشاره به رشد شاخص های متعدد توضیح داد: پس از ثبت جهانی یزد شاهد رشد سرمایه گذاری در صنعت گردشگری و رونق کسب و کارهای وابسته خصوصا صنایع دستی بودیم علاوه بر آن، افزایش تخت های اقامتی به بیش از دوبرابر، رونق انواع گردشگری و تنوع بخشی در این حوزه، توسعه سایر زیرساخت ها و افتتاح طرح های متعدد گردشگری در یزد خصوصا در دولت دوازدهم از دستاوردهای ثبت جهانی برای این استان بوده است.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار شهری و تعامل بین دستگاهی و محول شدن مسئولیت در قبال این میراث جهانی هم بدنبال ثبت جهانی یزد رخ داد، گفت: امروز همه دستگاه ها دارای تعاملی نسبت به این میراث ارزشمند هستند که البته هنوز به زمان بیشتری برای تبیین مسئولیت ها و انجام کامل آنها احتیاج دارند اما آنچه مسلم است، منظره توسعه یزد بر پایه حفظ بافت تاریخی و این میراث جهانی است.

طالبی رونق مالی و ایجاد اشتغال بر بستر بافت تاریخی و توسعه گردشگری و صنایع دستی را از فرصت های ثبت جهانی دانست و گفت: این بستر آماده می تواند بخشی از مشکل اشتغال جوانان یزدی خصوصا فارغ التحصیلان را با رونق مالی رفع کند و فرصتی پیش روی آینده یزد باشد.

استاندار یزد با بیان اینکه حفظ فرهنگ اصیل مردم یزد باید مورد توجه جدی و از برنامه های استان باشد، گفت: این فرصت در صورتیکه به درستی مدیریت نگردد، می تواند تهدیدی برای یزد باشد لذا باید با جدیت ظرفیت های ثبت جهانی یزد را به فرصتی مالی و فرهنگی تبدیل کرد.

وی در انتها اعلام نمود: ثبت جهانی یزد فرصتی بود که با اهتمام افراد زیادی در اختیار یزد قرار گرفته و باید از آن حداکثر بهره برداری را داشته باشیم و نگذاریم با سهل انگاری و کوتاهی هایمان، یزد هرگز مزه تلخ خروج از لیست جهانی یونسکو را تجربه کند.

منبع: همگردی
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1708

به "ثبت جهانی فرصتی برای رونق مالی و توسعه گردشگری یزد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت جهانی فرصتی برای رونق مالی و توسعه گردشگری یزد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید