حذف صدور چک در دستگاه های دولتی تهران

به گزارش مجله فضای وب، خبرنگاران : معاون نظارت مالی و رییس خزانه تعیین اداره کل امور مالی و دارایی استان تهران گفت: صدور چک از گردونه مالی دستگاه های دولتی این استان از ابتدای سال گذشته حذف شده است.

حذف صدور چک در دستگاه های دولتی تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، امیر عباس رضازاده گفت: اکنون تمام خدمات مربوط به جابجایی وجوه در دستگاه های دولتی به صورت الکترونیکی انجام می گیرد و چکی صادر نمی گردد.

وی اضافه کرد: با تحقق این موضوع، استان تهران در زمینه تحقق خزانه الکترونیکی پیروز عمل کرد و این برنامه را در سطح استان به خاتمه رساند. با تحقق خزانه الکترونیکی و حذف چک، جلوی هر نوع سودجویی و تاخیر در پرداخت ها یا اشتباه در فرایند جابجایی بدهی ها و مطالبات گرفته شد.

معاون نظارت مالی و رییس خزانه مشخص اداره کل امور مالی و دارایی استان تهران گفت: پیش از این دستگاه هایی که با وجوه عمومی اداره می شدند، باید به مردم، پیمانکاران و شرکت های طرف حساب دولت، چک می پرداختند که با حذف چک از این فرآیند، تمام پرداخت ها به صورت الکترونیکی انجام می گردد.

وی خاطر نشان کرد: اکنون تمام مطالبات و بدهی ها به صورت پایا یا ساتنا به شهفرایندان، شرکت ها، دستگاه های مربوطه و طرف حساب دستگاه های دولتی پرداخت یا دریافت می گردد.

لازم به ذکر است که خزانه داری الکترونیک از جمله سیاست های راهبردی وزارت امور مالی و دارایی است که بر اساس آن دستگاه های اجرایی در سطح ملی و استانی و بخش های مختلف مالی در سطح کشور به وسیله سامانه های الکترونیکی به خزانه کل متصل می شوند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1684

به "حذف صدور چک در دستگاه های دولتی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف صدور چک در دستگاه های دولتی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید