خبرنگاران نشست وزیران خارجه تروئیکای اروپایی و آمریکا درباره برجام

به گزارش مجله فضای وب، لندن - خبرنگاران - خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه به نقل از منابع مطلع گزارش داد که وزیران امور خارجه سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) و آمریکا به زودی درباره برجام تشکیل جلسه خواهند داد.

خبرنگاران نشست وزیران خارجه تروئیکای اروپایی و آمریکا درباره برجام

با ما سفر کنید و با تور اروپا پاییز از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، این منابع که خواستند نامش فاش نشود درباره زمان برگزاری این نشست شرح نداده اما دو تن از آن ها به فردا (آدینه) و دو تن دیگر به هفته آینده اشاره نموده اند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا هفته پیش هم با همتایان اروپایی خود درباره برجام به صورت جداگانه گفت وگو نموده بود. با این حال این نشست با توجه به فرارسیدن مهلت قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت تازه ترین گام دولت جدید آمریکا برای بازگشت برجام به راستا اصلی محسوب می شود.

مجلس شورای اسلامی 11 آذرماه گذشته به کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران رای داد که بر اساس آن دولت موظف است در صورت ادامه تحریم های آمریکا همکاری با آژانس را محدود نموده و گام های بیشتری را در مورد کاهش تعهداتش ذیل برجام بردارد.

در همین پیوند کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده ایران در سازمان های بین المللی مستقر در وین هفته پیش نسبت به تغییر سطح همکاری ایران با آژانس هشدار داد. وی در توئیتی توضیح داد: همکاری و حسن نیت، یک خیابان دو طرفه است و نه یک بولوار یک طرفه.

غریب آبادی با بیان اینکه قانون جدید مجلس شورای اسلامی، فرصت دیگری را برای حفظ همکاری کاملا بی سابقه و چشمگیر با آژانس بین المللی انرژی اتمی به وسیله برداشتن تحریم ها فراهم نموده است خاطر نشان کرد: امیدواریم فرصت ها از دست نروند، چرا که همکاری فوق العاده کنونی به همکاری عادی باز می شود.

ایران 2 سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش برداشت و همیشه گفت که در صورت بازگشت آمریکا به برجام و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق بین المللی، گام های برداشته شده در راستا کاهش تعهدات برجامی از سوی تهران به سرعت برگشت پذیر خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1465

به "خبرنگاران نشست وزیران خارجه تروئیکای اروپایی و آمریکا درباره برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نشست وزیران خارجه تروئیکای اروپایی و آمریکا درباره برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید