دشمنان سلامت مغز در تابستان را بشناسید

به گزارش مجله فضای وب، مواد غذایی مضر برای مغز در هوای گرم را در ادامه بشناسید. مغز انسان و سلامت آن بسیار مهم است.

دشمنان سلامت مغز در تابستان را بشناسید

به گزارش خبرنگاران، یک متخصص تغذیه بعلاوه کاهش مصرف نمک را توصیه کرد، زیرا نمک تجمع مایعات را در بدن افزایش می دهد که باعث ایجاد ورم های داخلی و خارجی می گردد و همه این ها منجر به تاخیر در جریان خون هم می شوند.

متخصص تغذیه درباره اینکه کدام غذا ها بیشتر از همه فعالیت ذهنی را در گرما کاهش می دهد شرح داد.

یلنا سولوماتینا، متخصص تغذیه در گفت: تغذیه نادرست می تواند بر عملکرد مغز در هوای گرم تأثیر منفی بگذارد.

افراد فعال ذهنی دور چه خوراکی هایی خط بکشند؟

به گفته این متخصص، افرادی که بیشتر فعالیت های ذهنی انجام می دهند باید دور مواد غذایی مثل مارگارین، مایونز و غذا های های نیمه آماده را خط بکشند، این مواد به علت داشتن محتوای چربی های ترانس اثرات بدی روی غشای سلولی دارند، این چربی ها سفت می شوند و اجازه عبور اکسیژن را نمی دهند که این بزرگترین خطر برای مغز است.

کربوهیدرات های مضر برای دیابتی ها

وی بعلاوه نسبت به استفاده بیش از حد کربوهیدرات های سریع الجذب هشدار داد. این کربوهیدرات ها در موادی مانند قند، شیرینی و محصولات آرد، نان و ماکارونی وجود دارد و منجر به تجمع چربی می گردد، به همین علت بدن حساسیت خود را به انسولین از دست می دهد.

این متخصص شرح داد که گلوکز جذب نشده در خون باقی می ماند و آغاز به از بین بردن رگ های خونی می نماید و کلسترول آزادنه در خون حرکت می نماید و به نوبه خود، تبدیل به پلاک می گردد که در جریان خون طبیعی تداخل ایجاد نموده و اندازه اکسیژن وارد به مغز را کاهش می دهد.

این متخصص تغذیه بعلاوه کاهش مصرف نمک را توصیه کرد، زیرا نمک تجمع مایعات را در بدن افزایش می دهد که باعث ایجاد ورم های داخلی و خارجی می گردد و همه این ها منجر به تاخیر در جریان خون هم می شوند.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1700

به "دشمنان سلامت مغز در تابستان را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشمنان سلامت مغز در تابستان را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید