دوری از اعمال سلیقه های شخصی و جناحی از اصول اولیه گزینش کارکنان است

به گزارش مجله فضای وب، معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مشورت در تصمیم گیری ها و دوری از اعمال سلیقه های شخصی و جناحی، از اصول اولیه در امر گزینش کارکنان است.

دوری از اعمال سلیقه های شخصی و جناحی از اصول اولیه گزینش کارکنان است

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت علوم؛ محمدتقی نظرپور، معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دبیر هیئت مرکزی گزینش کارکنان این وزارت، در نشست مدیران و اعضای هسته های گزینش کارکنان منطقه 1 آموزش عالی و دبیران مناطق ده گانه گزینش کارکنان گفت: یکی از اصول موفقیت و سربلندی در امر گزینش کارکنان، مشورت در امور است و کار در حوزه گزینش کارکنان، همانند عملکرد یک قاضی و شاید هم سخت تر از آن باشد تا با آنالیز و قضاوت صحیح، حقی از کسی ضایع نگردد.

وی با بیان اینکه در کار گزینش باید از مانع تراشی و سخت گیری های بی مورد پرهیز کرد، گفت: تصمیم گیری شما درخصوص بودن و یا نبودن افراد در سازمان بسیار مهم است و اگر این تصمیم گیری به درستی و به موقع صورت نگیرد، مطمئناً خساراتی به سازمان وارد می گردد.

نظرپور بابیان اینکه اعمال گزینش در آموزش عالی و مؤسسات وابسته امری واجب و لازم است، گفت: تقویت اصولی و ارتقای کیفیت انجام گزینش از برنامه های اساسی در وزارت علوم است و یکی از حساسیت های ستاد وزارت، نبود پرونده های مانده و آنالیز نشده در هسته های گزینش است و اگر لازم باشد باید حتماً پرونده های مانده مجدداً آنالیز شده و تصمیم گیری شوند و انتظار می رود این حساسیت وزارت علوم در هسته های گزینش دانشگاه ها هم لحاظ گردد.

وی با تأکید بر قاطعیت در تصمیم گیری هسته های گزینش گفت: هسته های گزینش در تصمیم گیری ها نباید وسواس داشته باشند و زمانی که تصمیمی با مشورت و استفاده از خردجمعی گرفته می گردد، بلافاصله باید ابلاغ و اجرا گردد.

دبیر هیئت مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم با تعریف مفهوم گزینش به عنوان انتخاب افراد برای شغل خاص و امور موردنظر گفت: در این راستا انتخاب افراد اصلح و خیرخواه، معتقد به نظام جمهوری اسلامی، قانون گرا، توانمند و مسئولیت پذیر، نظم پذیر و نظم دهنده و داشتن وجدان کاری و مهم تر از همه علاقه مندی افراد به خدمت رسانی و شغل موردنظر، از اصول اساسی گزینش کارکنان است.

نظرپور در سرانجام سخنان خود با اشاره به فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر درخصوص معیار های انتخاب کارگزاران گفت: حضرت علی (ع) در این فرمان درخصوص انتخاب افراد برای امور مختلف، به مواردی از قبیل بکارگیری کارگزاران پس از آزمون، رایزنی و مشورت در انتخاب افراد، داشتن خلق وخوی برتر، عدم اعتماد به خوش گمانی ها و خواسته های شخصی، دارا بودن دانش و معلومات لازم در گماردن افراد به امور خاص و بالاخره توانمندی های ویژه افراد اشاره نموده که جا دارد همه ما از این فرامین امیرالمؤمنین برای اصلاح امور و به کارگیری افراد اصلح در آموزش عالی کشور همت گماریم.

در سرانجام این نشست از گزینش گران پیشکسوت آموزش عالی، دبیران مناطق ده گانه گزینش کارکنان آموزش عالی و مدیران نمونه گزینش کارکنان منطقه یک آموزش عالی کشور تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 712

به "دوری از اعمال سلیقه های شخصی و جناحی از اصول اولیه گزینش کارکنان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوری از اعمال سلیقه های شخصی و جناحی از اصول اولیه گزینش کارکنان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید