دیپلمات آلمانی: ترامپ، آلمان را به سمت چین و روسیه سوق می دهد

به گزارش مجله فضای وب، ولفگانگ ایشینگر دیپلمات کارکشته و کهنه کار آلمانی معتقد است هر چقدر دونالد ترامپ بیشتر در قدرت باقی بماند خطر به قدرت رسیدن نیروهای ضد آمریکایی در آلمان و کشیده شدن این کشور به سمت روسیه و چین نیز بیشتر می گردد.

دیپلمات آلمانی: ترامپ، آلمان را به سمت چین و روسیه سوق می دهد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولفگانگ ایشینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ و سفیر سابق آلمان در آمریکا قرار است چند روز دیگر کتابی تحت عنوان دنیا در خطر منتشر کند که در آن از آلمانی ها می خواهد به خاطر ترامپ از آمریکا دست نکشند و همچنین مسئولیت دنیای بیشتری را متقبل بشوند.

ایشینگر توضیح داد: هر چه بیشتر ترامپ در ریاست جمهوری باقی بماند ایستادگی در مقابل کسانی در اروپا و آلمان که از زمان جنگ ویتنام خواستار قطع وابستگی به آمریکا بوده اند نیز سخت تر خواهد شد.

وی گفت: ممکن است در این وضعیت کار برای دولت آلمان برای تداوم روند فعلی و دفاع از روابط با آمریکا سخت تر گردد و آن وقت نیروهای حامی روابط نزدیک تر آلمان با روسیه و چین هر چه بیشتر تقویت شوند.

ترامپ در دوران ریاست جمهوری اش بارها به آلمان از بابت داشتن مازاد تجاری بر آمریکا و اختصاص بودجه کمتر از حد انتظار به ارتش و امور نظامی حمله نموده است.

سال گذشته میلادی یک نظرسنجی موسسه پیو نشان داد که تنها 35 درصد آلمان ها نظر مطلوبی نسبت به آمریکای تحت رهبری ترامپ دارند.

ایشینگر همچنین نگرانی ویژه ای نسبت به سیاست ترامپ برای استفاده از تحریم به عنوان ابزار سیاست خارجی و تهدید وی به مجازت آلمان و شرکتهای دیگر به دلیل مشارکت در پروژه خط لوله نورد استریم 2 مطرح نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 534

به "دیپلمات آلمانی: ترامپ، آلمان را به سمت چین و روسیه سوق می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات آلمانی: ترامپ، آلمان را به سمت چین و روسیه سوق می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید