رای بیاورم، دنبال عادی سازی روابط با ایران خواهم بود

به گزارش مجله فضای وب، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی بی سی کانادا، جاستین ترودو گفت: من امیدوارم که بتوانیم بار دیگر نمایندگی خودمان را در ایران بازگشایی کنیم؛ البته باید بگویم که من نگرانی های امنیتی را که منجر به تعطیلی سفارت شد درک می کنم اما مطمئن هستم که راه هایی برای تعامل مجدد با تهران وجود دارد.

رای بیاورم، دنبال عادی سازی روابط با ایران خواهم بود

دولت محافظه کار استفان هارپر نخست وزیر کنونی کانادا در سال 2012 و با ادعای اینکه نگران امنیت کادر دیپلماتیک خود است، سفارتش در تهران را بست. این اتفاق در حالی رخ داد که هزاران نفر از اتباع ایرانی در کانادا زندگی می کنند و نیاز به خدمات کنسولی دارند.

ترودو با یادآوری مذاکرات جاری هسته ای بین ایران و گروه 1+5 متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان گفت که به موفقیت این مذاکرات و رسیدن دو طرف به یک توافق خوب، محتاطانه خوش بین است.

رهبر حزب لیبرال کانادا همچنین تاکید کرد که در صورت پیروزی حزبش در انتخابات آینده این کشور، اتاوا به همکاری در عملیات نظامی علیه داعش در عراق و سوریه پایان خواهد داد. وی اضافه نمود اجازه نخواهد داد تا جنگنده های کانادایی در منطقه باقی بمانند و آنها را نیز به کشور بازخواهد گرداند.

ترودو در عین حال خاطر نشان کرد که با حضور نیروهای نظامی کانادا برای آموزش نیروهای عراقی مخالفتی ندارد و این افراد می توانند به کار خود ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 435

به "رای بیاورم، دنبال عادی سازی روابط با ایران خواهم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رای بیاورم، دنبال عادی سازی روابط با ایران خواهم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید