سران روسیه، فرانسه و آلمان از تحقق کامل برجام حمایت کردند خبرنگاران

به گزارش مجله فضای وب، روسای جمهوری روسیه و فرانسه و صدراعظم آلمان در جریان مذاکرات ویدئویی سه جانبه، خواهان حفظ توافق هسته ای با ایران و تحقق کامل برجام شده و توافق کردند که همچنان به هماهنگ کردن اقدامات در این جهت گیری ادامه دهند.

سران روسیه، فرانسه و آلمان از تحقق کامل برجام حمایت کردند خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام نمود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در جریان مذاکرات شب گذشته با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه که به صورت کنفرانس ویدئویی سه جانبه برگزار گردید، تأکید کرد که مسکو حاضر به از سر گیری همکاری ها با اتحادیه اروپاست، اگر علاقه مندی به این مسئله متقابل باشد.

طبق اطلاعات کرملین، در جریان مذاکرات سه جانبه پوتین، مرکل و ماکرون، شرایط کنونی در روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا آنالیز شد و رئیس جمهوری روسیه بار دیگر آمادگی این کشور برای از سر گیری همکاری های عادی و غیرسیاسی با این سازمان را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد که البته این مسئله در صورتی امکان خواهد داشت که این علاقه مندی دوجانبه و متقابل باشد.

ولادیمیر پوتین همچنین در کنفرانس ویدئویی خود با همتای فرانسوی و صدراعظم المان، درباره اوضاع سیاسی در بلاروس نیز صحبت نموده و گفت که دخالت در امور داخلی کشور مستقل بلاروس از خارج، غیرقابل قبول است.

کرملین اضافه کرد، علاوه بر این، روسای جمهوری روسیه و فرانسه و صدراعظم آلمان در این مذاکرات، از تحقق کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران حمایت کردند. پوتین، ماکرون و خانم مرکل بطور دقیق خواهان حفظ توافق هسته ای با ایران و تحقق کامل توافقات در چارچوب برجام شده و توافق کردند که همچنان به هماهنگ کردن اقدامات در این جهت گیری ادامه دهند.

کاخ کرملین یادآور شد که مذاکرات رهبران سه کشور در جوی کاری، شفاف و صریح انجام گرفت. در جریان این کنفرانس ویدئویی، مسائل مربوط به حل و فصل مناقشه داخلی در اوکراین و مشارکت در مبارزه با ویروس کرونا نیز آنالیز شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1527

به "سران روسیه، فرانسه و آلمان از تحقق کامل برجام حمایت کردند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سران روسیه، فرانسه و آلمان از تحقق کامل برجام حمایت کردند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید