سردرگمی مردم انگلیس از تدابیر دولت برای تسهیل قرنطینه

به گزارش مجله فضای وب، طرح محتاطانه نخست وزیر انگلیس برای تسهیل برخی محدودیت های قرنطینه ای موجب سردرگمی مردم شده است.

سردرگمی مردم انگلیس از تدابیر دولت برای تسهیل قرنطینه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دوشنبه طرح محتاطانه ای را برای کاهش تدریجی محدودیت های قرنطینه ای ارائه کرده است تا بریتانیا را گام به گام به حالت عادی بازگرداند ولی این تدابیر و تلاش های دولت لندن موجب سردرگمی مردم شده است.

بر اساس این گزارش، بریتانیا یکی از بالاترین نرخ مرگ و میرها بر اثر ویروس کرونا در جهان را در اختیار دارد. پس از نقدها شدیدی که از دولت جانسون به خاطر تاخیر و اهمال در مقابله با شیوع ویروس کرونا شد، وی اکنون به شدت نگران موج دوم شیوع این ویروس مرگبار است.

جانسون در اظهاراتی در مجلس عوام انگلیس گفت: چالش ما در شرایط کنونی این است که راهی را برای حفظ دستاوردهای مهم در زمینه مقابله با ویروس کرونا پیدا کنیم و در عین حال بخشی از تدابیر محدودکننده را نیز لغو کنیم. برقراری این تعادل واقعا سخت و سخت است.

کایر استارمر رهبر حزب کارگر انگلیس نیز در اظهاراتی گفت: دولت دستورالعمل های متناقضی را صادر کرده است که به سؤالات و ابهامات افکار عمومی درباره بازگشت به سر کار پاسخ نمی دهد.

وی در ادامه افزود: چیزی که کشور در شرایط کنونی به آن نیاز دارد، شفافیت و اطمینان است ولی در شرایط کنونی با فقدان هر دو روبرو هستیم.

روز دوشنبه دولت انگلیس یک سند 51 صفحه ای تحت عنوان طرح ما برای بازسازی: راهبرد دولت انگلیس برای بازیابی و بهبود پس از ویروس کرونا منتشر کرده است.

این سند به کسب و کارها اجازه بازگشایی و فعالیت مجدد را داده و به شهروندان و مردم نیز توصیه کرده است تا از ماسک استفاده کنند و حتی المقدور از حمل و نقل عمومی استفاده نکنند.

ولی دستورالعمل های دولت انگلیس با نقدها گسترده ای روبرو شده است چرا که جزئیات این طرح به درستی نشان نمی دهد که آیا مردم باید تحت هر شرایطی به سر کارهای خود بازگردند و مردم چطور می توانند در محل کار خود ایمن باشند.

علاوه بر این رهبران اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی نیز مخالفت خود را با رویکرد و راهبرد جانسون اعلام کرده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 986

به "سردرگمی مردم انگلیس از تدابیر دولت برای تسهیل قرنطینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردرگمی مردم انگلیس از تدابیر دولت برای تسهیل قرنطینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید