سقوط افغانستان بحران کرونا را تشدید می کند

به گزارش مجله فضای وب، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد که سقوط دولت افغانستان می تواند بحران کووید 19 را بدتر کند زیرا تعداد زیادی از مردم در جریان تسلط طالبان آواره شده اند.

سقوط افغانستان بحران کرونا را تشدید می کند

به گزارش خبرنگاران، تاریک جاسارویچ، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در جریان کنفرانس سازمان ملل متحد گفت: هرج و مرج در افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی باعث ترس دیپلمات ها و شهروندانی شده است که در پی فرار از این کشور هستند و این امر حفظ اقدامات پیشگیرانه کرونا را سخت کرده است.

وی اضافه نمود: بدیهی است، هنگامی که افراد در حال حرکت هستند، انجام تمهیدات فردی و جمعی برای جلوگیری از توسعه کرونا سخت است و بنابراین نه تنها خطر ابتلا به کرونا بلکه سایر بیماری های عفونی هم افزایش می یابد.

جاسارویچ گفت: هرج و مرج در فرودگاه بین المللی کابل تأمین فوری تجهیزات مورد نیاز افغانستان را به تاخیر می اندازد و اختلال در خدمات پزشکی می تواند تأثیر بسیار مخربی داشته باشد.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت توضیح داد: درگیری های جاری خسارت سنگینی به نظام پزشکی شکننده افغانستان که در بحبوحه همه گیری کووید 19 با کمبود تجهیزات پزشکی و دارویی اساسی روبرو بوده است، وارد می کند.

جاسارویچ گفت: واکسیناسیون کرونا در افغانستان کاهش یافته است و سازمان جهانی بهداشت برای افزایش واکسیناسیون جمعیت، شرایط امنیتی این کشور را زیر نظر دارد.

افغانستان تا به امروز یک میلیون و 810 هزار دوز واکسن به شهروندان خود تزریق کرده است. این میزان به معنی 4.65 دوز واکسن برای هر 100 هزار نفر است.

بر اساس داده های دانشگاه جانز هاپکینز، افغانستان در 28 روز گذشته بیش از 10 هزار 600 مورد ابتلا به کرونا و 812 مورد مرگ را ثبت کرده است و در مجموع این کشور تا به امروز 152 هزار مورد ابتلا به کرونا و یک هزار و 25 فوتی ناشی از این بیماری همه گیر را ثبت کرده است.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1752

به "سقوط افغانستان بحران کرونا را تشدید می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط افغانستان بحران کرونا را تشدید می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید