سونامی سالمندی در انتظار ایران ، بیشترین تعداد سالمندان را در 30 سال آینده زنان تشکیل خواهند داد

به گزارش مجله فضای وب، معاون پرستاری وزیر بهداشت از افزایش میانگین سن جمعیت در ایران اطلاع داد و گفت: کشور ما در 30 سال آینده با سونامی سالمندی روبرو خواهد شد.

سونامی سالمندی در انتظار ایران ، بیشترین تعداد سالمندان را در 30 سال آینده زنان تشکیل خواهند داد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر مریم حضرتی معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 9 درصد جمعیت کشور را در سن سالمندی گفت و گفت: با ادامه فرایند کنونی کاهش نرخ رشد جمعیت تا 30 سال آینده 25 درصد جمعیت کشور در سن سالمندی قرار می گیرند و با سونامی پیرسالی روبرو خواهیم شد.

وی شرح داد: 30 سال بعد سالخوردگی جمعیت ایران یک بحران عظیم و جدی خواهد بود و ضروری است از هم اکنون برای شرایط به وجود آمده برنامه ریزی درست انجام گردد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت همچنین با اشاره به این که بیشترین تعداد سالمندان در 30 سال آینده را بانوان تشکیل خواهند داد، اضافه نمود: جمعیت زنان سالمند در 30 سال آینده با توجه به شرایط سلامت، درآمد و سیاست های حمایتی با مسائل بیشتری روبه رو خواهند بود.

دکتر حضرتی افزایش جمعیت سالمندان، کاهش نرخ رشد جمعیت و افت میزان تولد نوزادان را از جمله دغدغه های همه مقامات کشور دانست و خواهان اجرای دقیق سیاست های افزایش جمعیت در کشور به منظور جلوگیری از پیرسالی جمعیتی شد.

وی افزایش نرخ رشد جمعیت را از جمله راهکارهای مولد و جوان کردن جمعیت ایران ذکر کرد و گفت: برای حمایت از افزایش رشد جمعیت و رشد نرخ باروری در جامعه مراکز زیادی تاسیس شده که خدمات رایگان ارائه می دهند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت در تشریح کوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای افزایش نرخ رشد جمعیت شرح داد: این وزارتخانه خدمات حمایتی خود را در بخش بهداشت و مامایی برای مادران باردار و در سن باروری متمرکز نموده تا این دغدغه رفع گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1204

به "سونامی سالمندی در انتظار ایران ، بیشترین تعداد سالمندان را در 30 سال آینده زنان تشکیل خواهند داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونامی سالمندی در انتظار ایران ، بیشترین تعداد سالمندان را در 30 سال آینده زنان تشکیل خواهند داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید