آغاز آزمایش بالینی واکسن چینی کرونا در پاکستان

به گزارش مجله فضای وب، اولین آزمایش بالینی واکسن کرونا ساخت چین در پاکستان پس از چراغ سبز وزارت بهداشت و اداره تنظیم مقررات دارویی این کشور به اجرا گذاشته می گردد.

آغاز آزمایش بالینی واکسن چینی کرونا در پاکستان

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی روز چهارشنبه گزارش دادند که آزمایشات مربوط به واکسن چینی کرونا پس از طی دو مرحله اکنون وارد سومین مرحله خود شده و به زودی آزمایش بالینی آن در پاکستان اجرا می گردد.

این اولین آزمایش بالینی هرگونه واکسن کرونا در پاکستان است. پاکستان اوایل اردیبهشت ماه سال جاری از طرح پیشنهاد آزمایش بالینی واکسن کرونا از سوی چین و ژاپن خبر داده بود.

اداره تنظیم مقررات دارویی پاکستان در بیانیه ای اظهار داشت که مجوز رسمی آزمایش بالینی واکسن کرونا موسوم به آدنو ویروس از نوع 5 (Ad5-nCoV) که توسط موسسه زیست شناسی کانسینو و موسسه بیوتکنولوژی پکن در چین تهیه شده، را صادر نموده است.

منابع خبری گفتند: آزمایش بالینی واکسن چینی کرونا در چند کشور از جمله چین، روسیه، شیلی، آرژانتین راه اندازی شده و به زوی در عربستان نیز به اجرا گذاشته می گردد.

گفته می گردد اجرای ابتکارات درمانی از قبیل کارآزمایی بالینی واکسن کرونا در پاکستان علاوه بر تقویت توانایی این کشور برای ساخت واکسن در داخل راه را برای مشارکت های خصوصی و عمومی هموار می سازد.

روزنامه وال استریت ژورنال به تازگی گزارش داد چین قرار است نمونه واکسن دیگر کرونا را که توسط اداره ملی داروسازی این کشور موسوم به (سینوفارم) آماده شده است،تحت توافق آزمایشی با پاکستان به این کشور ارسال کند.

در این گزارش آمده است: اداره داروسازی دولتی چین با دانشگاه کراچی پاکستان همکاری خواهد نمود و متعاقب آن واکسن مورد نظر برای حدود یک پنجم جمعیت پاکستان صادر می گردد.

شرایط کرونا در پاکستان

نخست وزیر پاکستان روزهای اخیر در حساب کاربری توئیتری خود اظهار داشت: این کشور خوشبختانه شاهد کاهش مرگ بیماران کرونایی و تعداد بیماران بستری شده در مراقبت های ویژه است.

عمران خان اضافه نمود: این پیشرفت درپی اعمال محدودیت های هوشمند و نقطه ای به ویژه پایبندی مردم به پروتکل های اعلام شده از سوی دولت حاصل شده است و مردم پاکستان باید تا هفته های آینده نیز به ویژه در ایام محرم نیز متعهد به پایبندی به طرح فاصله گذاری اجتماعی باشند.

ستادملی مدیریت و مبارزه کرونا در پاکستان موسوم به (ان سی او سی) همزمان از مردم این کشور خواسته است تا با رعایت جدی و مستمر تمهیدات کرونایی در ماه محرم اجازه بروز موج جدید شیوع ویروس کرونا را ندهند.

براساس تازه ترین آمار دولت پاکستان، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از مرز 290 هزار نفر فراتر رفته و تا به امروز 6201 نفر جان خود را از دست دادند. علاوه براین تا به امروز 272 هزار و 128 نفر بیمار کرونایی نیز در شهرهای مختلف پاکستان بهبود یافته اند. در 24 ساعت گذشته نیز 11 بیمار کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان جان خود را ازدست داده و ابتلای 613 نفر به این ویروس نیز به ثبت رسیده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1177

به "آغاز آزمایش بالینی واکسن چینی کرونا در پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز آزمایش بالینی واکسن چینی کرونا در پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید