مسکو: باور نداریم آمریکا استفاده از سلاح اتمی را کنار گذاشته باشد

به گزارش مجله فضای وب، وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هنوز هیچ تاریخی برای نشست بعدی بین مسکو و واشنگتن در نظر گرفته نشده، گفت روسیه باور ندارد که آمریکا به اصل عدم استفاده از سلاح اتمی پایبند باشد.

مسکو: باور نداریم آمریکا استفاده از سلاح اتمی را کنار گذاشته باشد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه می گوید هنوز جزئیاتی در مورد ملاقات احتمالی تازه بین ولادیمیر پوتین و جو بایدن، رؤسای جمهور روسیه و آمریکا وجود ندارد.

ریابکوف در مصاحبه با شبکه ریانووستی شرح داد: توجه می کنم که این نوع گزارش ها و خبرپراکنی ها واقعاً افزایش یافته است. اما در این مرحله هیچ بحثی در مورد پارامترهای چنین نشستی به ویژه زمان برگزاری آن، وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد که ملاقات بین رؤسای جمهور آمریکا و روسیه از نظر تدارکات و تمهیدات برگزاری این نشست جزو سخت ترین موضوعات است.

این دیپلمات روس با بیان اینکه تا کنون حتی درک دقیقی از این که چه زمانی و در چه قالبی می توان چنین ملاقاتی را انجام داد ندارد، گفت: اگرچه یک بار دیگر تاکید می کنم که این برنامه اکنون اهمیت نسبی بیشتری دارد. اما من دلیل خاصی را برای نحوه انتشار گزارش ها به این شکل نمی بینم.

به نوشته ریانووستی، ریابکوف درباره آماده سازی نشست بین روسیه و آمریکا نیز گفت: هیچ تاریخی برای نشست بعدی بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده در مورد ثبات استراتژیک وجود ندارد، طرفین در حال انجام کارهای مقدماتی و تجزیه و تحلیل نتایج آخرین رایزنی ها هستند.

بر اساس این گزارش، وی با بیان اینکه فاصله پیش آمده بین نشست قبلی هیأت های دو طرف مسئله ای در نظم و جریان این ملاقاتها ایجاد نمی کند، شرح داد: ما در مورد تاریخ ها به توافق خواهیم رسید، احتمالاً در نیمه راه تا تشکیل جلسه عمومی بعدی هستیم.

معاون وزیر خارجه روسیه درباره احتمال تغییر سیاست اتمی آمریکا نیز شرح داد: روسیه دلیلی ندارد که باور کند واشنگتن می تواند در سیاست خود تتازه نظر کند و ابتدا به اصل عدم استفاده از سلاح اتمی حرکت کند.

ریابکوف در این باره به ریانووستی شرح داد: مسکو گزارش هایی از گفت وگو بین متحدان آمریکا به ویژه در اروپا و واشنگتن مشاهده کرده است که طی آن کشورهای اروپایی و ناتو، بر مصون ماندن پارامترهای موجود چتر اتمی آمریکا پافشاری می کنند.

وی ادامه داد: آنها (آمریکا و متحدانش) به کار بر روی دکترین اتمی در نسخه به روز شده آن ادامه می دهند. ظاهراً ملاحظات دیگری وجود دارد که می توانند در این زمینه در صورت ملاقات مجدد به ما ارائه دهند.

ریابکوف پیش از این نیز گفته بود آنطور که به نظر می رسد هیچ پیشرفتی در گفت وگوهای مسکو با واشنگتن وجود ندارد و انتظار پیشرفت هم نمی رود. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1873

به "مسکو: باور نداریم آمریکا استفاده از سلاح اتمی را کنار گذاشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: باور نداریم آمریکا استفاده از سلاح اتمی را کنار گذاشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید