مصرف تخم مرغ می تواند بخشی از رژیم غذایی قلب باشد

به گزارش مجله فضای وب، آیا تخم مرغ برای قلب شما مضر است؟ سالهای زیادی است که مردم تصور می کنند مصرف روزانه تخم مرغ ممکن است برای آنها مضر باشد، اما شواهد امروزی نمی گوید که باید تخم مرغ را از برنامه روزانه خود حذف کرد. اریک ریم، استاد اپیدمیولوژی و تغذیه در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد می گوید: در بیشتر مطالعات تا به امروز، معین شد که مصرف یک تخم مرغ در روز هیچ تاثیر منفی بر سلامتی ندارد.

مصرف تخم مرغ می تواند بخشی از رژیم غذایی قلب باشد

به جای نگرانی در مورد مورد تخم مرغ، سعی کنید بر خوردن رژیم غذایی سالم و ورزش منظم تمرکز داشته باشید. به طور میانه، خوردن یک تخم مرغ در روز می تواند بخشی از این شیوه زندگی باشد.

نگرانی در مورد کلسترول

تخم مرغ یک غذای مغذی و نسبتا کم کالری است که حاوی چربی اشباع شده کمی می باشد. این غذا غنی از پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی سالم مانند لوتئین و زاکسنتین است که برای چشم ها مفید است و همچنین حاوی کولین که مورد نیاز مغز و اعصاب است.

همیشه نگرانی اصلی در مورد مصرف تخم مرغ، کلسترول موجود در آن است. توصیه کلی این است که در روز نباید بیش از 300 میلی گرم کلسترول مصرف کرد. یک تخم مرغ بزرگ تقریبا حاوی 170 گرم کلسترول است که در زرده آن یافت می شود بنابراین بیشتر مردم تنها می خواهند سفیده آن را بخورند.

برای افراد دیگر سالم، این سطح نگرانی در مورد خوردن تخم مرغ ممکن است ناعادلانه باشد. ریم می گوید: بسیاری از مردم تخم مرغ را غذای بدی تلقی می کنند زیرا حاوی کلسترول است. با اینحال بیشتر کلسترولی که در بدن ما وجود دارد از غذاهایی که مصرف می کنیم نیستند بلکه کبد ما در پاسخ به مصرف زیاد ترانس و چربی های اشباع شده آن را می سازد.

بنابراین، حتی اگر شما مصرف تخم مرغ خود را بالا ببرید، تاثیر زیادی بر میزان کلسترول کلی بدن شما ندارد. اما محدود کردن مصرف تخم مرغ به روزی یک عدد، یک رویکرد منطقی است.

ریسک حمله قلبی

محققان همچنین در پی ارتباط مستقیم بین مصرف تخم مرغ و احتمال حمله قلبی و سکته مغزی هستند. در بزرگترین و طولانی ترین مطالعات تا به امروز، افرادی که گزارش دادند در روز یک تخم مرغ مصرف می کنند، در معرض ریسک بالای حمله قلبی یا سکته مغزی قرار نداشتند.

با این حال، شواهدی وجود دارد که اگر شخصی بیماری قلبی یا دیابت داشته باشید و یا برای کنترل و پایین آوردن کلسترول خود تلاش می کند، بهتر است مصرف تخم مرغ مرغ خود را به هفته ای 3 عدد محدود کند یا تنها سفیده تخم مرغ مصرف کند.

به کل تغذیه خود نگاه کنید

به جای اینکه بر روی خوب یا بد بودن غذایی تمرکز کنید، بهتر است ارزش غذایی آنها را در زمینه رژیم غذایی کلی خود در نظر بگیرید. به طور کلی تخم مرغ یک غذای سالم و مغذی محسوب می شود اما مصرف بیش از حد آن خیر. بنابراین هرچند ممکن است تخم مرغ کلسترول شما را در حد کمی بالا ببرد، اما حاوی مواد مغذی ارزشمندی است که در نهایت می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

در حقیقت اگر شما در صبح به جای خوردن یک نان تست سفید یا کورن فلکس (برشتوک)، یک تخم مرغ بخورید، هم صبحانه سالم تری خوردید و هم ارزش غذایی آن بسیار بالاتر است.

همچنین باید به این موضوع توجه داشت که همراه تخم مرغ خود دیگر چه غذاهایی در بشقابتان وجود دارد. دکتر هلن دلیکاتسیوس استادیار دانشکده پزشکی هاروارد می گوید: من حتی به بیمارانی که کلسترول بالایی دارند توصیه نمی کنم که تخم مرغ نخورند. تا وقتی که تخم مرغ با گوشت گاو یا بیکن، قهوه، کلوچه و … همراه نباشد، مصرف روزانه 1 عدد مسئله ای ایجاد نمی کند.

تخم مرغ تنها برای صبحانه نیست بلکه می شود در هر وعده غذایی آن را مصرف کرد و بهتر است آن را با انواع سبزیجات و ادویه ها میل کرد.

ارزش در هر تخم مرغ بزرگزرده و سفیدهسفیده تخم مرغ
کالری7217
کسلترول (میلی گرم)1860
پروتئین (گرم)6.33.6
چربی کل (گرم)4.80.1
چربی اشباع شده (گرم)1.6بسیار کم
ویتامین A270-
ویتامین41-
منبع: فوت و فن
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2101

به "مصرف تخم مرغ می تواند بخشی از رژیم غذایی قلب باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف تخم مرغ می تواند بخشی از رژیم غذایی قلب باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید