ورود واکسن فایزر به کشور ممنوع نیست، کرونا فعلا مهمان چندین ساله جهان خواهد بود

به گزارش مجله فضای وب، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در پاسخ به این سوال که خبر هایی است که ایران میخواهد واکسن فایزر وارد کند؟، گفت: باید بگویم که واکسن های فراوری آمریکا و انگلیس به کشور ممنوع است، اما اگر فایزر در کشور های دیگر به غیر از آمریکا و انگلیس فراوری گردد ورود آن به کشور ممنوع نیست.

ورود واکسن فایزر به کشور ممنوع نیست، کرونا فعلا مهمان چندین ساله جهان خواهد بود

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره واکسیناسیون عمومی در کشور، اظهار کرد: ابتدا باید بیان کنم که آقای دکتر عین اللهی فردی هستند که می توانند با چالش های پیش روی بهداشت و درمان به خوبی روبروه شوند و عملکرد متناسبی در این حوزه داشته باشند.

وی ادامه داد: اکنون کشور با بیماری کرونا روبرو است که باید هر چه زودتر این بیماری در کشور کنترل گردد که این اتفاق احتیاجمند یاری همه از جمله دولت به وزارت بهداشت است.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: حدود 30 درصد از حل مسائل بهداشت و درمان کشور مرتبط با وزارت بهداشت است و 70 درصد آن به سایر وزارتخانه های دولت مربوط است که این نشان دهنده آن است که همه وزرا باید دست به دست هم بدهند تا مسائل بهداشت و درمان کشور حل گردد

شهریاری با اشاره به قول وزیر تازه بهداشت در رابطه با تسریع واکسیناسیون عمومی، بیان نمود: دولت همان طور که سعی و کوشش دارد تا واکسن داخلی به فراوری انبوه برسد در مقابل سعی دارد تا واکسن خارجی از چین و سایر کشور های فراوری نماینده، واکسن به کشور وارد کند.

وی اضافه نمود: مسئولان واکسن های داخلی هم بیان نمودند که تا مهرماه ماهی 10 یا 15 میلیون واکسن فراوری خواهند کرد که باید منتظر بود تا این وعده آن ها به تحقق بیانجامد.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در پاسخ به این سوال که خبر هایی است که ایران میخواهد واکسن فایزر وارد کند؟، گفت: باید بگویم که واکسن های فراوری آمریکا و انگلیس به کشور ممنوع است، اما اگر فایزر در کشور های دیگر به غیر از آمریکا و انگلیس فراوری گردد ورود آن به کشور ممنوع نیست.

شهریاری ادامه داد: واکسن های فراوری آمریکا یا انگلیس به این علت ممنوع شد که این احتمال وجود داشت در فراوری این واکسن ها برای ایران دستکاری هایی صورت بگیرد از این جهت ورود واکسن از این دوکشور ممنوع است وگرنه اگر برند های این دو کشور در جای دیگر فراوری شوند منع ورود ندارند.

وی با بیان اینکه مردم باید بیشتر به پروتکل ها و دستورات بهداشتی عمل نمایند، تاکید نمود: در هیچ کجای جهان زمان پایانی برای این واکسن متصور نشده اند که این نشان می دهد که باید چند سالی با این بیماری همراه شد و به نوعی فعلا مهمان ناخوانده این جهان است که همان طور شاهد هستید هر از چندگاهی اخباری مبنی بر جهش این بیماری مخابره می گردد که این موضوع تایید می نماید که هنوز زمان پایانی برای این بیماری وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا ستاد برکت خط فراوری واکسن نداشت دست به فراوری واکسن زد که به جای آن می توانست به انستیتو های واکسن سازی کشور همچون رازی و پاستور یاری کند؟، بیان نمود: این طور نبوده، زیرا یاری هایی به پاستو و رازی در جهت ساخت واکسن شده است، اما در همه جای جهان وجود دارد که کشور های پیشرفته دست به فراوری چند واکسن می زنند تا بتوانند هم احتیاج واکسیناسیون را تامین نمایند و هم در مقابل جهش ها دست برتر را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1774

به "ورود واکسن فایزر به کشور ممنوع نیست، کرونا فعلا مهمان چندین ساله جهان خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود واکسن فایزر به کشور ممنوع نیست، کرونا فعلا مهمان چندین ساله جهان خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید