پنتاگون: برای حمایت از نیروهای افغان پس از خروج دفتری در قطر ایجاد می کنیم

به گزارش مجله فضای وب، سخنگوی پنتاگون بیان کرد که آمریکا برای حمایت از نیروهای افغان پس از خروج از افغانستان دفتری را برای همکاری های امنیتی ایجاد خواهد نمود.

پنتاگون: برای حمایت از نیروهای افغان پس از خروج دفتری در قطر ایجاد می کنیم

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا (پنتاگون) گفت که با ایجاد یک دفتر هماهنگی امنیتی در قطر به ریاست ژنرال کورتیس بازارد برای حمایت از نیروهای افغان پس از خروج از افغانستان موافقت نموده است.

وی اضافه نمود که پنتاگون با تشکیل ایجاد نهاد دیگری در کابل موافقت نموده که فرماندهی آن را دریادار پیتر ویسلی به عهده خواهد داشت و زیر مجموعه دفتر هماهنگی امنیتی در قطر خواهد بود.

سخنگوی پنتاگون ادامه داد که دفتر ایجاد شده در قطر مسئولیت اداره بودجه برای پشتیبانی اقتصادی برای نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، پروژه آنسوی افق و بعلاوه تعمیر و نگهداری از ناوگان هوایی نیروهای افغان را به عهده خواهد داشت.

به گفته جن ساکی سخنگوی کاخ سفید، دولت بایدن انتظار دارد که فرایند خروج این نظامیان تا سرانجام ماه آگوست تکمیل گردد.

پیش از این هم رسانه ها به نقل از مقامات غربی نوشته بودند که ناتو از قطر خواسته تا یک پایگاه را برای آموزش نیروهای ویژه افغان در اختیار آن ها بگذارد.

براساس این گزارش ها، بحث اعزام نیروهای ویژه افغان به قطر برای یک دوره آموزشی فشرده 6 هفته ای مورد بحث قرار گرفته است و آمریکا، انگلیس و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که برای اعزام نیرو به قطر برای آموزش نیروهای افغان اعلام آمادگی نموده اند .

قطر در یک دهه گذشته نقش عمده ای در مسایل مرتبط به افغانستان داشته و از سال 2013 تا به امروز هم میزبان دفتر سیاسی طالبان است. این کشور در چند سال اخیر از مذاکرات آمریکا و طالبان میزبانی کرد و اکنون هم میزبان مذاکرات دولت افغانستان و طالبان است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1694

به "پنتاگون: برای حمایت از نیروهای افغان پس از خروج دفتری در قطر ایجاد می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون: برای حمایت از نیروهای افغان پس از خروج دفتری در قطر ایجاد می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید