چه تجهیزات پزشکی برای نگهداری بیماران در منزل احتیاج است؟

به گزارش مجله فضای وب، همه ما ممکن است در طول زندگی خود، به نگهداری و مراقبت از یک فرد سالمند یا بیمار مشغول شده باشیم؛ قطعا این کار بسیار سخت است و علاوه بر سختی که دارد، از لحاظ عاطفی و احساسی نیز فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. فردی که به عنوان پرستار از بیمار مراقبت می نماید، باید یکسری از اقدامات اولیه مانند کنترل علائم حیاتی، پانسمان زخم ها، تزریقات، مراقبت از پا در بیماران دیابتی و موارد این چنینی را بداند تا بتواند از فرد به خوبی نگهداری کند.

چه تجهیزات پزشکی برای نگهداری بیماران در منزل احتیاج است؟

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

برای اینکه بتوان از یک بیمار در خانه نگهداری کرد، به مجموعه ای از وسایل احتیاج است؛ برای مثال به دستگاه فشارسنج برای کنترل یکی از علائم حیاتی احتیاج است؛ در ادامه به دیگر تجهیزاتپزشکی که برای نگهداری به آن ها احتیاج است، می پردازیم.

فشارسنج

همان طور که گفته شد، فشارسنج یکی از مهم ترین ابزارها به حساب می آید، فشار باید تحت کنترل و مراقبت باشد؛ اگر بیمار شما سابقه فشارخون دارد، اهمیت این کار چندین برابر می گردد زیرا فشارخون بالا می تواند باعث حمله قلبی و مرگ گردد. شما می توانید با تهیه یک دستگاه فشار، این موضوع را به راحتی حل کنید البته توجه داشته باشید که فقط داشتن دستگاه کفایت نمی نماید بلکه شما باید نحوه کار با دستگاه را نیز بدانید و بتوانید فشارخون فرد را به درستی بفهمید و اقدامات لازم برای بهبودی وضع را انجام دهید.

فشار بیمار خود را در صبح موردبررسی قرار دهید زیرا در طول روز به دلیل عوامل مختلف، امکان بالا یا پایین رفتن فشار وجود دارد؛ اما بهتر است یک بار دیگر هم در طول روز، فشار فرد کنترل گردد. فشارسنج را بر روی دست چپ فرد که به قلب نزدیک تر است، ببندید، همچنین زمانی ک فشار فرد در حال اندازه گیری است، بیمار نباید تکانی بخورد یا صحبتی کند، تنها دست او را در حال 90 درجه قرار دهید و از او بخواهید کف دست خود را به سمت بالا نگه دارد و از مشت کردن دست بپرهیزد.

دستگاه تست قند

اگر بیمار شما دچار مشکل دیابت است، باید در منزل دستگاه تست قند داشته باشید تا به طور مکرر میزان قند خون فرد را اندازه بگیرید. در بیماران دیابتی هر دو حالت قند بالا و قند پایین، خطرناک است و می تواند بیمار را تا پای مرگ نیز بکشاند؛ از طرفی بیماران دیابتی دچار زخم هایی بر روی دست وپاهای خود می شوند که احتیاج به ضدعفونی و پانسمان دارند، پس همواره در منزل علاوه بر دستگاه تست قند، سرم های ضدعفونی، گاز استریل و باند داشته باشید.

تشک ضد زخم بستر

اگر بیمار شما مجبور است مدت طولانی را در تخت بگذراند، ممکن است به دلیل سایش با تخت و ملحفه، پوست یا بافت بدن فرد دچار مشکل گردد و اگر زخمی برای او پیش آید، مراقبت از آن ها سختی های زیادی دارد پس بهتر است از این نوع تشک ها بهره ببرید تا مشکلاتی مانند زخم بستر پیش نیاید. تخت های بیمارستانی که از جنس PVC هستند، این ویژگی را دارند.

تشک های موج دار یا ضد زخم بستر از یک موتور کمپرس هوا و یک تشک موجدار تشکیل شده و دارای دو کانال مجزا است که وزن بیمار را در نقاط مختلف تخت جابه جا نموده و از ثابت ماندن یک قسمت بدن جلوگیری می نماید.

سوند ادراری

سوند ادراری یک لوله باریک، توخالی و انعطاف پذیر است که درون مثانه قرار می گیرد و ادرار را جمع آوری می نماید؛ عمل قرار دادن سوند در مثانه را سونداژ می گویند. سوند یک وسیله است که برای بیمارانی که توانایی تخلیه ادرار را ندارند، استفاده می گردد، همچنین برای بیمارانی که جراحی انجام داده اند و چندین ساعت باید بدون تحرک قرار بگیرند از این لوله استفاده می گردد.

استفاده از لگن برای مراقبت از بیمار

بسیاری از بیماران توانایی رفتن به سرویس بهداشتی را ندارد، به همین دلیل برای این افراد از لگن هایی برای جمع آوری ادرار و مدفوع استفاده می نمایند؛ البته استفاده از این لگن برای افرادی که دوران نقاهت پس از عمل خود را طی می نمایند نیز استفاده می گردد.

پالس اکسی متر

شاید تابه حال نام این دستگاه به گوش شما نخورده باشد، اما در نگهداری از یک بیمار در منزل بسیار لازم است، شما با استفاده از این دستگاه می توانید میزان اکسیژن خون در سرخرگ را اندازی گیری کنید؛ پس از اندازه گیری باید میزان اکسیژن خون، مابین 95 تا 97 درصد باشد. این دستگاه را باید روی انگشت سبابه، شست پا، نوک بینی و نرمه گوش قرار داد تا میزان اکسیژن را به درستی نشان دهد.

منبع: چمدان
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1019

به "چه تجهیزات پزشکی برای نگهداری بیماران در منزل احتیاج است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه تجهیزات پزشکی برای نگهداری بیماران در منزل احتیاج است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید