چین: مذاکرات سازنده بود؛ آمریکا: با چین درباره ایران اشتراک منافع داریم

به گزارش مجله فضای وب، تهران (پانا) - دیپلمات ارشد چین بعد از اتمام مذاکرات مقام های این کشور با طرف هایی آمریکایی این گفت وگوها را سازنده توصیف کرد.

چین: مذاکرات سازنده بود؛ آمریکا: با چین درباره ایران اشتراک منافع داریم

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش فارس، گفت وگوی میان آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید با یانگ جیه چی وزیر خارجه چین و وانگ یی مشاور دولتی این کشور از شامگاه پنجشنبه در آلاسکا شروع شد. این گفت وگوی دو روزه شامگاه آدینه به انتها رسید.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا بامداد شنبه بعد از اتمام گفت وگوها با مقام های چین گفت میان واشنگتن و پکن درباره ایران، کره شمالی، افغانستان و مسائل جوی اشتراک منافع وجود دارد.

آنتونی بلینکن با وجود این گفت اقدامات چین در سین کیانگ، هنگ کنگ، تایوان و تبت و همین طور اقداماتش در زمینه سایبری از زمینه های اختلاف میان دو طرف بوده است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: جای شگفتی ندارد وقتی این موارد را به صورت مستقیم و شفاف مطرح کردیم با پاسخ های تدافعی روبرو شدیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1526

به "چین: مذاکرات سازنده بود؛ آمریکا: با چین درباره ایران اشتراک منافع داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: مذاکرات سازنده بود؛ آمریکا: با چین درباره ایران اشتراک منافع داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید