کاهش قیمت نفت با افت تقاضا در دنیا

به گزارش مجله فضای وب، قیمت نفت تحت تاثیر ادامه شیوع کرونا در هند و شرایط نگران کننده این کشور و همچنین اختلال در خطوط لوله انتقال نفت در آمریکا، با کاهش تقاضا رو به رو شده که این موضوع قیمت نفت را در معاملات امروز تضعیف نموده است.

کاهش قیمت نفت با افت تقاضا در دنیا

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، قیمت نفت در معاملات امروز همچنان تحت تاثیر دو اتفاق در دنیا قرار داشت.

خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده های نفتی در آمریکا که چند روزی است مورد حمله سایبری قرار گرفته، باعث شده تا تقاضا از سوی پالایشگران این کشور با کاهش همراه گردد. این موضوع قیمت نفت را در بازارهای دنیای تضعیف نموده است.

در کنار آن، شرایط شیوع کرونا در هند همچنان وخیم است. کرونا از شهرهای عظیم به شهرهای کوچک و روستاها رسیده و این موضوع در کنار نبود زیرساخت های لازم بهداشتی، تعطیلی بیشتر را در این کشور به دنبال داشته است.

موضوع آنجا اهمیت بیشتری پیدا می نماید که بر اساس آمار، هند چهارمین کشور دنیا از نظر واردات نفت است و کاهش تقاضای این کشور، بر قیمت ها اثر جدی دارد.

با توجه به این عوامل، نفت برنت امروز 0.6 درصد از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 67 دلار و 88 سنت در هر بشکه رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز با افتی 0.6 درصدی، 64 دلار و 50 سنت قیمت خورد.

قیمت نفت که با شیوع کرونا در دنیا از ابتدای سال گذشته میلادی با کاهش قیمت همراه شده بود، توانسته بخش عظیمی از افت قیمت خود را جبران کند.

با این حال تا زمانی که پایانی برای شیوع کرونا در دنیا ترسیم نگردد، نمی توان انتظار صعود قیمت ها را در بازارهای دنیای داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1632

به "کاهش قیمت نفت با افت تقاضا در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش قیمت نفت با افت تقاضا در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید