کتاب تازه رمان نویس ژاپنی منتشر می گردد

به گزارش مجله فضای وب، کازوئو ایشی گورو رمان نویس بریتانیایی و ژاپنی تبار قرار است اولین کتاب خود را بعد از کسب جایزه نوبل، اسفندماه منتشر و روانه بازار کتاب کند.

کتاب تازه رمان نویس ژاپنی منتشر می گردد

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، کازوئو ایشی گورو رمان جدید خود را با نام کلارا و خورشید معرفی کرد. این کتاب داستان کلارا یک انسان شبیه سازی شده است که در انتظار صاحبی انسانی رفتار مشتریان فروشگاه را زیر نظر دارد. کلارا قدرتی استثنایی در درک و دریافت احساسات دارد و امیدوار است در نهایت فردی انتخابش کند. در لحظه ای که امکان دارد همه چیز برای همواره تغییر کند، به کلارا این هشدار داده می گردد که که بیش از حد نسبت به وعده های انسان امیدوار نباشد.

فابر اند فابر (Faber & Faber) ناشر انگلیسی این کتاب، دوم مارس 2021 (12 اسفند سال جاری) را به عنوان تاریخ انتشار این داستان اعلام نموده است.

آنگوس کارگیل مدیر تحریریه ناشر کتاب گفت: این اثر با نویسندگی ایشی گورو شگفت آور و در عین حال با کلیت آثار او هم خوانی دارد.

غول مدفون آخرین رمان ایشی گورو بود که در سال 2015، منتشر شد. این داستان در فضایی نیمه اسطوره ای از انگلیس باستان پس از هجوم ساکسون ها به انگلستان و در زمان صلح میان شاه آرتور و برتونی ها، روایتگر داستان یک زوج پیر با مشکل فراموشی است که در جستجوی پسرشان بودند.

ایشی گورو در سال 2005 هرگز رهاین نکن را نوشت. این رمان در همان سال نامزد جایزه بوکر و در سال 2006 نامزد جایزه آرتور سی کلارک شد. مجله تایم نیز آن را به عنوان بهترین رمان سال 2005 برگزید و آن را در لیست 100 رمان برتر انگلیسی زبان، از سال 1923 تا 2005 قرار داد.

نویسنده آثاری همچون بازمانده روز، شام خانوادگی، هنرمندی از دنیا شناور و وقتی یتیم بودیم در سال 2017 به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات انتخاب شد.

منبع: فرارو
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1056

به "کتاب تازه رمان نویس ژاپنی منتشر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب تازه رمان نویس ژاپنی منتشر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید