کرونا باعث ایجاد عارضه میوکاردیت در مبتلایان می گردد ، خطر مرگ ناگهانی هم وجود دارد

به گزارش مجله فضای وب، میلیون ها مبتلا، صدها هزار فوتی، قرنطینه دنیای، ورشکست شدن اقتصادهای مختلف و ... عمده ترین میراث ویروس کرونا در دنیا هستند. هنوز واکسنی برای آن ساخته نشده و هنوز هم این ویروس در بدن افراد عوارض خطرناکی را ایجاد می نماید.

کرونا باعث ایجاد عارضه میوکاردیت در مبتلایان می گردد ، خطر مرگ ناگهانی هم وجود دارد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران ، عوارض ویروس کرونا یکی دو تا نیستند. هر روز مورد جدیدی در رابطه با آثار مخرب کرونا بر روی بدن اثبات می گردد.

دکتر منوچهر قارونی قاسمی متخصص قلب و عروق در این رابطه به خبرنگاران گفت: افراد مختلف عکس العمل های مختلفی هم نسبت به بیماری کرونا از خود نشان می دهند. کرونا هم ریه را درگیر می نماید و هم قلب، روده و سایر ارگان های بدن. الان هم که می دانیم یکی از علائم بیماری کرونا اسهال است. تعیین نیست در هر فردی کدام قسمت از بدن ضعیف است تا بر اساس آن کرونا روی آن واکنش بیشتری داشته باشد.

دکتر قارونی بیان کرد: کرونا بیشتر بر روی ریه اثرگذار است چون اصلا ورود این ویروس به وسیله ریه است. ویروس باعث ایجاد عارضه میوکاردیت هم می گردد. میوکاردیت یک نوع نارسایی قلبی است. آثار به جای مانده از کرونا در دراز مدت آریتمی قلبی هم رقم می زند و در نهایت می تواند مرگ ناگهانی را هم به وجود بیاورد.

متخصص قلب و عروق بیان داشت: هر چند تجربه زیادی از ویروس کرونا در تاریخ جهان وجود ندارد اما مسائل جسمانی در افراد زیادی در پی ابتلا به این ویروس دیده شده است. باید به این مسائل به شدت توجه کرد و اینجاست که باز هم به اصل مهم پیشگیری بهتر از درمان است می رسیم.

وی اضافه نمود: سالمندان، دیابتی ها، افراد دارای فشار خون بالا و چاق ها بیشتر در خطر این هستند که در صورت ابتلا به کرونا دچار عوارض قلبی و نارسایی های مربوط به آن هم بشوند. این افراد در صورتی که آلوده به این ویروس شوند کارشان به بخش مراقبت های ویژه و دستگاه های ونتیلاتور کشیده می گردد.

دکتر قارونی تاکید نمود: بیشتر مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به کرونا به افراد بالای 65 سال مربوط می گردد و البته کسانی که دیابت و فشار خون دارند.

این متخصص قلب و عروق در پاسخ به این پرسش که کرونا می تواند منجر به این گردد که قلب خون پس بدهد نیز گفت: این همان به نارسایی قلبی مربوط می گردد و احتمال بروز چنین مسئله ای وجود دارد.

وی گفت: نکته بسیار مهم این است افرادی که مبتلا به کرونا شده اند دوباره مبتلا می شوند. اینطور نیست فرد مبتلا فکر کند که دیگر مصونیت برای او ایجاد شده. خیر، اینطور نیست. ماهیت کرونا مدام تغییر می نماید. کرونا دقیقا مثل انسان مدام و به مرور زمان عوض می گردد. حتی ممکن است فردی که قبلا مبتلا به کرونا شده شدیدتر از دفعه قبل مبتلا گردد. به همین دلیل است که باید همواره مسئله پیشگیری وجود داشته باشد. من تصور می کنم که جامعه بشریت مجبور است سال ها با کرونا زندگی کند.

این متخصص قلب و عروق تاکید نمود: ویروسی که در موج جدید کرونا وجود دارد مسری تر شده و قوی تر از موج قبلی ارزیابی می گردد. قدرت سرایت آن بسیار بالاتر رفته است.

دکتر قارونی در رابطه با این موضوع که فرد مبتلا به کرونا چه نوع تغذیه ای باید داشته باشد یادآور شد: کسی که به کرونا مبتلا شده باید مصرف میوه را بالا ببرد اما از آن طرف مصرف گوشت را کمتر کند؛ به خصوص گوشت قرمز. اگر فرد مبتلا قصد مصرف گوشت دارد از مرغ و ماهی استفاده کند. من بر روی مصرف میوه جات تاکید دارم چون باعث بهبود فرآیند تنفس می گردد. مصرف ویتامین های D و E نیز بسیار لازم است.

وی گفت: ما باید بدانیم با ویروسی سر و کار داریم که شاید ساخته دست بشر باشد که البته هنوز ثابت نشده است. ولی در هر صورت کرونا بسیار ویروس خطرناکی است و من پیش بینی می کنم نزدیک به 60 میلیون نفر را در جهان از بین ببرد. باید خیلی مراقب بود. توصیه اکید این است که نکات بهداشتی را به دقت رعایت کنید. ما در حال وارد شدن به فصل سرما هستیم و قرار است آنفولانزا هم به این مسائل اضافه گردد.

دکتر قارونی متخصص قلب و عروق در سرانجام گفت: یک تئوری وجود دارد، این تئوری می گوید کسانی که ماسک می زنند نسبت به افرادی که نمی زنند ویروس کمتری وارد بدن آنها می گردد و بدن با توجه به اینکه ویروس کمتری را دریافت نموده مقاومت بیشتری را در مقابل آن به دست می آورد. حالا بحث بر سر این است که چنین شرایطی باعث قوی تر شدن بدن نسبت به ویروس کرونا می گردد یا خیر. این یک تئوری است و هنوز ثابت نشده. زدن ماسک یاری زیادی به کنترل ویروس کرونا می نماید و نباید از آن اغماض گردد.

هیلدا حسینی خواه / خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1254

به "کرونا باعث ایجاد عارضه میوکاردیت در مبتلایان می گردد ، خطر مرگ ناگهانی هم وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا باعث ایجاد عارضه میوکاردیت در مبتلایان می گردد ، خطر مرگ ناگهانی هم وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید