کشف تکه ای از پازل بیماری آسم

به گزارش مجله فضای وب، محققان به تازگی پیروز به دریافت جزئیاتی درباره بیماری آسم شدند که می تواند منجر به فراوری داروهای جدیدی برای درمان این بیماری گردد.

کشف تکه ای از پازل بیماری آسم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، اگرچه آسم یک بیماری رایج است اما ما همه چیز را در خصوص این بیماری نمی دانیم.

براساس گزارش نیواطلس، محققان در حال حاضر به عنوان بخشی از پروژه اطلس سلول انسانی، انواع مختلفی از سلول های ریه سالم و ریه مبتلا به آسم را مورد آنالیز قرار دادند تا بتوانند داروهای جدیدی را برای درمان این بیماری فراوری نمایند.

دانشمندان در این آزمایش، اطلاعات بیش از 36 هزار سلول نواحی بینی و سه بخش متفاوت از ریه 17 شرکت نماینده را تجزیه و تحلیل کردند و شاهد تفاوت های سلولی میان ریه های سالم و مبتلا به آسم شدند.

یکی از کلیدی ترین کشف های آنان، چگونگی برقراری ارتباط میان سلول های مجاری تنفسی بود؛ به طور معمول تعدادی از این سلول ها با یکدیگر ارتباط برقرار می نمایند تا از عملکرد مجاری تنفسی محافظت نمایند.

محققان با سرشماری مولکول های جدید، متوجه شدند، در افراد مبتلا به آسم، سلول های Th2 بیش از حد فعال هستند؛ این بدان معناست که این سلول ها می توانند به راحتی مجاری تنفسی را تنگ و متورم نمایند و باعث مسائل تنفسی و حملات آسمی شوند.

مارتین نووین نویسنده ارشد این مطالعه گفت: ما پیش از این می دانستیم که سلول های Th2 در آسم نقشی را ایفا می نمایند اما حالا می بینیم که تاثیر این سلول ها چقدر زیاد است.

همچنین فراوری بیش از حد موکوس (مخاط) یکی دیگر از علائم آسم است و محققان در این مطالعه سلول جدیدی به نام muco-ciliated را کشف کردند که در مجاری تنفسی پایینی بیماران مبتلا به آسم واقع شده است.

در مجموع، این یافته ها می تواند منجر به فراوری داروهای جدیدی برای درمان آسم شوند. به طوری که این داروها باید از پاسخ سلول ها به سیگنال های التهابی شدید جلوگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 226

به "کشف تکه ای از پازل بیماری آسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف تکه ای از پازل بیماری آسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید