کمیسیون اروپایی در اندیشه استقلال دیجیتالی از آمریکا

به گزارش مجله فضای وب، کمیسر امور رقابت اروپا ضمن انتقاد از وابستگی شدید قاره سبز به آمریکا در عرصه دیجیتال، کرونا را یک اعلام بیداری برای اروپا به منظور کاهش این وابستگی و اروپایی شدن اینترنت این اتحادیه دانست.

کمیسیون اروپایی در اندیشه استقلال دیجیتالی از آمریکا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، مارگرت وستاگر، کمیسر رقابت اتحادیه اروپا در مصاحبه با روزنامه دی ولت آلمان تاکید نمود: در چند هفته گذشته همه ما مجذوب آنچه به صورت دیجیتال امکان پذیر است شده ایم؛ اما کرونا به ما نشان داد که ما تا چه اندازه در این راستا به شرکت های آمریکایی وابسته هستیم و این یک اعلام بیداری بود.

این مقام اروپایی تاکید نمود که اتحادیه اروپا باید در آینده بازارهای دیجیتالی را بهتر از سابق تنظیم کند و برای این منظور ایده هایی را جمع آوری کند.

مارگرته وستاگر در بخش دیگری از مصاحبه با این رسانه آلمانی تاکید نمود: اینترنت باید در سطح اروپایی تنظیم گردد و این کاملاً واضح است. ما تصورات بسیار دقیقی در این باره داریم که جامعه و اقتصادهای ملی چگونه باید باشد و بعضا تفاوت های بسیار زیادی از تصورات ما در این باره با آنچه در آمریکا و چین هست وجود دارد.

این مقام اروپایی تاکید نمود: ما خواستار رقابت هستیم و همچنین ما خواستار دموکراسی هستیم و ما عواقب منفی یک سرمایه داری کنترل نشده را رد می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با عظیم شدن شرکت های پیروز مخالفتی ندارد در عین حال گفت: اما من می خواهم از این مسئله جلوگیری کنم که موقعیت های انحصاری که ما آن را در آمازون، گوگل و فیس بوک تجربه می کنیم دوباره در بازارهای جدید تکرار گردد.

این مقام اروپایی گفت که برای این منظور ما به ابزارهایی احتیاج داریم که بتوانیم با یاری آن از این مسئله جلوگیری کنیم که بازارها کنترل نشوند و تنها مثلا یک شرکت، بازار را کنترل کند.

وستاگر همچنین تاکید نمود که می خواهد شرکت های عظیم اینترنتی را بیش از گذشته به پاسخگویی برای اقدامات خود وا دارد؛ این مسئله ظاهرا شامل هم رفتارهای مالی و هم محتوایی می گردد که در سیستم های عامل اصلی مانند فیس بوک و توئیتر منتشر می گردد.

وی اضافه نمود: ما نمی توانیم شرکت های عظیم اینترنتی را مجبور کنیم کوچکتر شده و سلطه خود را کم تر نمایند. آن ها نمی توانند ذات خود را تغییر دهند، اما می توانند رفتارهای خود را تغیر دهند و ما در آینده درباره اروپا این انتظار را داریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1038

به "کمیسیون اروپایی در اندیشه استقلال دیجیتالی از آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون اروپایی در اندیشه استقلال دیجیتالی از آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید