آماده باش 72 ساعته مدیران در اردبیل، هشدار سیلاب

به گزارش مجله فضای وب، استاندار اردبیل با اشاره به احتمال وقوع سیلاب در بعضی از مناطق استان از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا 72 ساعت آینده در محل خدمت خود حاضر باشند.

آماده باش 72 ساعته مدیران در اردبیل، هشدار سیلاب

به گزارش خبرنگاران، اکبر بهنامجو در جلسه مشترک شورای هماهنگی مدیریت بحران و بازسازی مناطق سیل زده در استانداری اردبیل اظهار کرد: با توجه به پیش بینی بارش های شدید در مناطق مختلف استان اردبیل باید همه دستگاه ها به ویژه دستگاه های خدمات رسان به حال آماده باش درآیند تا در صورت بروز حوادث ناگوار با سرعت عمل بیشتر امدادرسانی ها انجام گردد.

وی از هلال احمر، مراکز امدادرسانی، اورژانس و نیروهای انتظامی و نظامی خواست؛ تا با کلیه تجهیزات و امکانات خود به حال آماده باش درآیند تا در صورت بروز سیلاب و حوادث ناگوار دیگر به سرعت امدادرسانی ها انجام گردد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل اظهار داشت: بنیاد مسکن به عنوان ستاد معین در معمولان فعالیت های عمرانی و بازسازی خود را شروع نموده و انتظار می رود تا اول آذرماه این اقدامات به خاتمه برسد.

بهنامجو پشتیبانی سایر دستگاه ها را در انجام ماموریت بنیاد مسکن با هدف مرمت و بازسازی مناطق سیل زده پلدختر و معمولان یادآور شد و گفت: هر چند در 7 ماه آینده همکاران ما در بنیاد مسکن با مسائل و بعضی فشارهای کاری روبرو می شوند اما امیدواریم تا شروع فصل زمستان پروژه ها به خاتمه برسد تا از رفت و برگشت کارکنان و نیروهای حاضر در منطقه به اردبیل که ممکن است با خطرات و آسیب هایی روبرو گردد روبرو نشویم.

وی در ادامه به بعضی مطالب منتشر شده در فضای مجازی در ارتباط با پرداخت منابع بازسازی مناطق سیل زده از بودجه عمومی استان اشاره نمود و اضافه کرد: به غیر از بعضی تجهیزات و امکاناتی که بنیاد مسکن در معمولان بکار گرفته ریالی از بودجه عمومی استان در مناطق سیل زده صرف نخواهد شد و کلیه هزینه های بازسازی از محل بودجه مستقیم و دولتی و یاری های مردمی هزینه خواهد شد.

استاندار اردبیل توضیح داد: 70 درصد بودجه بازسازی مناطق سیل زده را دولت تامین نموده و 30 درصد مابقی نیز از محل یاری های مردمی که در اختیار هلال احمر و بنیاد مسکن خواهد بود تامین می گردد.

بهنامجو بیان کرد: ما 1400 واحد را در مناطق سیل زده نوسازی و بازسازی خواهیم کرد که با یاری بعضی از سرمایه گذاران و فراورینمایندگان و بیشتر به نیت رونق فراوری درب و پنجره، لوازم برقی و شیرآلات واحدهای احداثی از استان تامین خواهد شد.

وی این اقدامات را مانور عملیات واقعی استان در پشتیبانی از سیل زدگان بیان کرد و گفت: قطعا ساخت و ساز در معمولان به رونق فراوری در استان و مشارکت واحدهای فراوریی نیز یاری خواهد نمود.

استاندار اردبیل با انتقاد از کوتاهی شرکت آب منطقه ای اردبیل در مطالعات رودخانه های استان و برآورد آب آوری آنها اظهار کرد: استان اردبیل در حالی در شرایط خاص بارندگی روزهای آینده قرار گرفته که شرکت آب منطقه ای هنوز نتوانسته ظرفیت رودخانه ها و احتمال سیلابی بودن آنها را برآورد نموده و از بروز خسارت جلوگیری کند.

بهنامجو توضیح داد: انتظار می رود شرکت آب منطقه ای زودتر از این مطالعات جامعی را از وضعیت رودخانه ها انجام دهد و منتظر اطلاعیه ها و زنگ خطر هواشناسی و دستگاه های دیگر نباشد.

وی با معین ضرب الاجل چندین ساعته برای تحلیل عملی و برآورد دقیق از آخرین وضعیت رودخانه ها و مسیل ها با هدف جلوگیری از وقوع سیلاب های احتمالی گفت: تا خاتمه وقت امروز کارشناسان باید اطلاعات و آمار دقیقی را از وضعیت رودخانه ها و آب آوری آنها انجام دهند.

استاندار اردبیل به فرارسیدن تابستان و ایام پیک مصرف برق اشاره نمود و اضافه کرد: با آنالیز دقیق ساعات کاری ادارات در فصل تابستان و در روزهای پیک مصرف برق تغییر خواهد نمود و همه دستگاه های اجرایی موظف هستند مصرف انرژی خود را کاهش دهند.

بارش های شمال اردبیل تا 40 میلیمتر پیش بینی می گردد

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: میزان بارش شمال استان اردبیل 20 تا 40 میلیمتر گزارش می گردد که ضرورت دارد نسبت به وقوع سیلاب های احتمالی پیش بینی ها و پیشگیری ها انجام گردد.

به گزارش خبرنگاران، محمدی در جلسه مدیریت بحران استان اردبیل اظهار کرد: از امروز عصر با ورود سامانه بارشی تغییرات جوی متفاوتی در استان اردبیل اتفاق می افتد که اوج بارش ها تا 70 میلیمتر در شمال استان طی سه روز آینده روی می دهد.

وی از وزش تندباد شدید در بعضی از مناطق استان تا 72 کیلومتر بر ساعت و بارش باران های تند و تگرگ در مناطق شمالی و مرکزی استان اطلاع داد و اظهار داشت: در جنوب استان 10 تا 20 میلیمتر و در مرکز استان نیز بارش ها بین 10 تا 15 میلیمتر رخ خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیشترین نوسانات جوی را در این سه روز مربوط به پارس آباد، بیله سوار و گرمی بیان کرد و گفت: احتمال تگرگ در گرمی و مشگین شهر دور از انتظار نخواهد بود.

محمدی به کاهش 4 تا 8 درجه ای دما طی روزهای آینده در مناطق مختلف استان اشاره نمود و گفت: ما هشدارهای لازم را از چند روز پیش به دستگاه های مختلف به ویژه صداوسیما و رسانه ها بیان کردیم تا هموطنانمان آگاهی داشته و دستگاه های متولی نیز در آماده باش باشند.

در این جلسه یکی از کارشناسان شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز بیان کرد: ما در شمال استان از لحاظ جاری شدن آب در رودخانه ها مسئله ای نداریم و عمده رودخانه ها در خارج از محدوده شهرها و سکونتگاه ها هستند و تنها در شهر زهرای گرمی و محدوده خود شهر گرمی که گرمی چایی در آن واقع شده دغدغه هایی وجود دارد که البته با همکاری فرمانداری این شهرستان لایروبی در این رودخانه ها اجرا شده و بعید می دانیم مسئله ای از بابت طغیان این رودخانه ها وجود داشته باشد.

مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: با تاکید استاندار اردبیل به صورت مرتب عملیات بازسازی مناطق سیل زده معمولان پیگیری خواهد شد.

فرهاد عبدالعلی پور اظهار کرد: آب منطقه ای اردبیل اطلاعات دقیقی از وضعیت رودخانه ها ندارد و ما همیشه در کسب اطلاعات از شرکت آب منطقه ای با مسائل و نارسائی هایی روبرو هستیم.

وی ضرورت بروزرسانی اطلاعات را در حوزه رودخانه ها یادآور شد و گفت: امیدواریم شرکت برق منطقه ای از هم اکنون مردم را نسبت به رعایت الگوی مصرف برق در ایام پیک تابستان ترغیب و تشویق نمایند.

عبدالعلی پور به خاموشی های سال گذشته و گله مندی مردم از این بابت اشاره نمود و اضافه کرد: سال جاری با سهمیه تخصیصی به استان به میزان 355 مگاوات انتظار می رود مسئله ای از بابت تامین انرژی استان و برطرف دغدغه خاموشی ها نداشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 195

به "آماده باش 72 ساعته مدیران در اردبیل، هشدار سیلاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش 72 ساعته مدیران در اردبیل، هشدار سیلاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید