استفان والت طرح پمپئو علیه ایران را به باد سخره گرفت: این مثل رفتار همسر طلاق داده ها است

به گزارش مجله فضای وب، فارس نوشت: استفان والت تحلیلگر ارشد آمریکایی، استاد روابط بین الملل دانشگاه هاروارد و از چهره های شناخته شده مکتب واقعگرایی، کوشش وزیر خارجه کشورش برای توسل به مکانیسم ماشه در برجام را امر و نهی کردن یک فرد مطلقه به همسر سابقش خوانده است.

استفان والت طرح پمپئو علیه ایران را به باد سخره گرفت: این مثل رفتار همسر طلاق داده ها است

والت در پیغامی توئیتری نوشت: کوشش پمپئو برای کلید زدن ساز و کار بازگشت اتوماتیک (مکانیسم ماشه) برجام بعد از اینکه ایالات متحده این توافق را رها کرد و دور انداخت، شبیه به کسی است که همسرش را رها می نماید، طلاق می گیرد و سپس می گوید که اوست که درباره ملاقات همسرش با دیگران تصمیم گیر است.

پیغام توئیتری این کارشناس ارشد آمریکایی بعد از آن منتشر شده که طی روزهای اخیر رسانه ها از تشدید کوشش های مایک پمپئو وزیر خارجه دولت ترامپ برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با استناد به حق واشنگتن برای کلید زدن مکانیسم ماشه خبر دادند.

این مکانیسم که با نام های دیگری مانند ساز و کار حل و فصل اختلافات یا ساز و کار بازگشت اتوماتیک تحریم ها هم شناخته می گردد، به اعضای برجام این امکان را می دهد که در صورت نقض این توافق خواهان بازگشت اتوماتیک تحریم ها شوند.

به دنبال حصول توافق برجام، شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که از سال 2016 میلادی اجرایی شد، این توافق را تایید کرد.

طبق یکی از بندهای این قطعنامه، ایران تا پنج سال از خرید تسلیحات متعارف منع شده است اما این محدودیت در اکتبر سال 2020 منقضی می گردد و پس از آن ایران این امکان را خواهد داشت که از کشورهای خارجی جنگ افزار بخرد.

بنا بر گزارش نیویورک تایمز، وزیر خارجه آمریکا در حال تدوین یک استدلال حقوقی مبنی بر این است که واشنگتن به رغم خروج از توافق برجام در تاریخ 18 اردیبهشت ماه 1397 همچنان یکی از مشارکت کنندگان برجام است.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 967

به "استفان والت طرح پمپئو علیه ایران را به باد سخره گرفت: این مثل رفتار همسر طلاق داده ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفان والت طرح پمپئو علیه ایران را به باد سخره گرفت: این مثل رفتار همسر طلاق داده ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید