ظریف: حمله نظامی به ایران به جنگی تمام عیار منجر می گردد

به گزارش مجله فضای وب، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری سی ان ان هشدار داد، حمله نظامی به ایران به جنگی تمام عیار منجر می گردد.

ظریف: حمله نظامی به ایران به جنگی تمام عیار منجر می گردد

ایرنا نوشت: محمد جواد ظریف در مصاحبه با سی ان ان گفت: ایران امیدوار است وارد درگیری در منطقه نگردد و خواهان مذاکره با رقبای منطقه ای خود و امارات است. اما امکان مذاکره با آمریکا وجود ندارد مگر این که واشنگتن طبق توافق هسته ای سال 2015 تحریم های ایران را به طور کامل لغو کند.

سی ان ان اضافه نمود: وزیر امور خارجه ایران دخالت تهران در حمله به تاسیسات نفتی عربستان را بار دیگر تکذیب کرد و گفت : حوثی های (انصارالله) که مسئولیت این حمله را برعهده گرفته اند قادر به انجام عملیات پیچیده ای نظیر آنچه هستند که به نیمی از فراوری نفت عربستان آسیب رساند.

دیپلمات ارشد ایرانی گفت تهران مذاکره با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را قبل از لغو همه تحریم ها از سر نخواهد گرفت.

ظریف در پاسخ به این پرسش که حمله احتمالی نظامی آمریکا یا عربستان علیه ایران چه تبعاتی خواهد داشت؟ گفت این حمله به جنگی تمام عیار خواهد انجامید و عربستان باید تا آخرین سرباز آمریکایی بجنگد.

وی گفت: بیانیه من در دفاع از کشورم بسیار قوی است. من با جدیت می گویم که خواهان وارد شدن در درگیری نظامی نیستیم. واکنش نظامی بر اساس دروغ درباره حملات به عربستان تلفات زیادی بر جای خواهد گذاشت اما ما از دفاع از خاک کشور خود غفلت نخواهیم کرد.

ظریف درباره برنامه جامع اقدام مشترک (توافق هسته ای یا برجام) گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) توافقی است که ما با آمریکا به آن دست یافتیم. چرا باید دوباره درباره آن مذاکره کنیم. چرا باید چیز دیگری را شروع کنیم که ممکن است در یک سال و نیم آینده از اعتبار ساقط گردد؟

وزیر امورخارجه ایران اضافه نمود: اگر تحریم هایی که به طور غیرقانونی اعمال شدند، لغو شوند وضعیت فرق خواهد نمود. آن گاه می توانیم مذاکره را آنالیز کنیم.

ظریف گفت: آنها هر کاری را که می توانستند انجام دادند اما نتوانسته اند ما را به زانو در آورند.

دیپلمات ارشد ایران درباره موضوع صدور ویزا برای رئیس جمهور و هیات ایرانی برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: آمریکا هنوز ویزا برای تیم همراه رئیس جمهور صادر ننموده است و این موضوع عزیمت او را سخت نموده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره این که ایا زمان از دست رفته است؟ گفت نمی گویم خیر دیر شده اما تقریبا دیگر دارد دیر می گردد.

وزیر امور خارجه که سابقه زندگی و تحصیل در آمریکا را دارد گفت امیدوار است که منطق به سیاستگذاری آمریکا بازگردد.

ظریف گفت: دلم برای عقلانیت ومنطق تنگ شده و فکر می کنم که شایسته است آمریکا منطقی باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 389

به "ظریف: حمله نظامی به ایران به جنگی تمام عیار منجر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: حمله نظامی به ایران به جنگی تمام عیار منجر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید