این دندان درد نشانه ای از بیماری قلبی است!

به گزارش مجله فضای وب، دندان درد اغلب به دلایل مختلفی همانند پوسیدگی و التهاب وغیره به وجود می آید ولی در بعضی مواقع دندان درد علتی غیر از خود دندان دارد و نشانه بیماری دیگری است.

این دندان درد نشانه ای از بیماری قلبی است!

همه ما می دانیم که دلایل زیادی برای دندان درد مانند پوسیدگی، حساسیت، التهاب و …وجود دارد. اما همه دردها مربوط به مسائل دندان ها نیستند. بعضی بیماری های دیگر وجود دارند که ممکن است باعث ایجاد درد در دندان شوند. به همین علت مجله اینترنتی دلتا در این مطلب به آنالیز علل دندان درد می پردازد.

دردهای دندانی با علل غیردندانی

دندان درد در بعضی مواقع می تواند نشانه بعضی از بیماری ها باشد.

درد فک

بعضی دردها ناشی از درد فک است و ربطی به دندان درد ندارد. دندان درد می تواند با رشد اختلال عملکرد مفصل گیجگاهی ایجاد و باعث قفل فک گردد، در این صورت ماهیچه های فک انقباض می یابد و مشکل با باز شدن دهان بدتر می گردد.

سینوزیت

سینوزیت موجب التهاب غشا مخاطی یک یا چند سینوس می گردد. سینوس های فک می توانند درد و فشار را در دندان های عقب بالا ایجاد نمایند، زیرا ریشه این دندان ها در نزدیکی سینوس ها واقع شده است. گفتنی است که دندان درد واقعی نیز می تواند با سینوزیت اشتباه گرفته گردد. مسائل دندان می تواند علتی برای تشدید این بیماری باشد.

مسائل قلب

قلب درد گاهی اوقات می تواند به بخش های مختلف بدن سرایت کند. درد شانه و بازوی چپ اغلب بصورت دندان درد در فک پایین نمایان می گردد و این ممکن است نشانه آنژین یا یک حمله قلبی باشد. بنابراین اگر دندان های سالم دارید، اما احساس درد می کنید، به یک متخصص قلب مراجعه کنید.

سنگ غدد بزاقی

سنگ بزاق در مجرای یکی از غدد رشد می نماید. وقتی سنگ به میزان بحرانی می رسد مجرای بزاق را مسدود می نماید و در نتیجه دندان درد ایجاد می گردد، در این شرایط غده بیمار ممکن است آغاز به ورم کند. برای آنالیز این تشخیص، یک اشعه ایکس ضروری است. اگر سنگ کوچک باشد می توان از عمل جراحی خودداری کرد.

بیماری ریه

بیماری ریه می تواند بر دندان ها تاثیر بگذارد و بالعکس. دردی که روی دندان ها و فک تاثیر می گذارد یکی از نشانه های سرطان ریه است. درمان این بیماری می تواند تاثیر منفی بر دهان داشته باشد؛ آنالیز علل مسائل ریه احتیاج به چکاپ اصولی و پزشکی دقیق دارد اما در کل این را بدانید که این بیماری زمانی باعث درد می گردد که در منطقه ها اطراف گردن و سر منتشر گردد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب اگر مسواک را عوض نکنید چه می گردد! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2178

به "این دندان درد نشانه ای از بیماری قلبی است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این دندان درد نشانه ای از بیماری قلبی است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید