خبرنگاران هفت هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزده در استان سمنان اخذ شد

به گزارش مجله فضای وب، سمنان- خبرنگاران- مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان گفت: هفت هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده، طی هشت سال گذشته، در استان از مودیان دریافت شد.

خبرنگاران هفت هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزده در استان سمنان اخذ شد

جواد انوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، ابراز داشت: این میزان دریافت اقتصادیات بر ارزش افزوده از سال 1390 تا 1398 چشمگیر است و انتظار می رود امسال با ترویج فرهنگ اقتصادیاتی میزان وصول در این بخش افزایش یابد.

مدیرکل امور اقتصادیاتی استان سمنان با بیان اینکه اقتصادیات در واقع درآمد کشور برای تامین هزینه ها و جزو پاک ترین درآمدها است، گفت: امسال 30 هزار و 773 اظهارنامه اقتصادیاتی اشخاص حقیقی در سه گروه اول، دوم و سوم مشمولان تبصره ماده 100 قانون اقتصادیات مستقیم از سوی مودیان اقتصادیاتی تسلیم شد.

وی بیان نمود: پنج هزار و 720 میلیارد ریال اقتصادیات طی هفت ماه نخست امسال دریافت شد که 2 هزار و 640 میلیارد ریال مربوط به اقتصادیات ارزش افزوده و مابقی اقتصادیات مستقیم است .

مدیر کل امور اقتصادیاتی استان ادامه داد: تمام سیستم های اقتصادی و هزینه ای و درآمد و دریافت اقتصادیات در سازمان اقتصادیاتی به سامانه جامع الکترونیکی متصل است و بنا بر اطلاعاتی که در سامانه ثبت شده نسبت به صدور اظهارنامه اقتصادیاتی اقدام می شود.

انوری، اقتصادیات را یکی از مولفه های تامین درآمد و مدیریت اقتصادی برای دولت ها در کشورهای پیشرفته و درحال توسعه برشمرد و خواستار همکاری بیش از پیش مودیان اقتصادیاتی در پرداخت به موقع اقتصادیات شد.

وی ادامه داد: سازمان امور اقتصادیاتی در شرایط امروز در جهت حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت نقش معین کننده ای دارد .

انوری شرح داد: وصول اقتصادیات همراه با اصول، برقراری عدالت اجتماعی و رضایتمندی مردم در پرداخت اقتصادیات را به همراه دارد و با تکیه بر این اصل مهم می توان گفت امروز نظام اقتصادیاتی کشور، یک نظام اقتصادیاتی شفاف، به روز و منصف تبدیل شده و برقراری عدالت مورد توجه است .

مدیرکل امور اقتصادیاتی استان سمنان بیان نمود: ایجاد طرح جامع اقتصادیاتی و ایجاد بانک اطلاعاتی هوشمند یکی از دستاوردهای نظام اقتصادیاتی محسوب می شود که با اجرای این طرح و هوشمندکردن نظام اقتصادیاتی با ایجاد سامانه ها و بانک های اطلاعاتی، اطلاعات شفاف اقتصادی و درآمدی افراد رصد و منابع اقتصادیاتی جدید شناسایی می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1313

به "خبرنگاران هفت هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزده در استان سمنان اخذ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هفت هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزده در استان سمنان اخذ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید