راه چاره جدید دولت ونزوئلا برای دلار نخریدن مردم!

به گزارش مجله فضای وب، دولت ونزوئلا برای مقابله با تقاضای روزافزون ارزهای خارجی می خواهد از کالاهایی که بر حسب ارزهای دیگر فروخته شوند مالیات سنگینی بگیرد.

راه چاره جدید دولت ونزوئلا برای دلار نخریدن مردم!

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، تورم شدید و کاهش پیاپی ارزش پول ملی در ونزوئلا باعث شده است تا بسیاری از مردم این کشور ترجیح دهند در مبادلات روزانه خود به منظور حفظ ارزش از ارزهای خارجی و به ویژه دلار استفاده کنند. دولت به منظور مقابله با تقاضای بالای خرید ارز در این کشور تصمیم گرفته است تا 25 درصد مالیات از کالاهایی بگیرد که به جای بولیوار بر حسب ارزهای دیگر معامله شوند. این مالیات جدا از مالیات بر ارزش افزوده 16 درصدی این کشور است که پیش تر نیز اعمال می شد.

تا سال گذشته معامله ارزهای خارجی در ونزوئلا به جز با مجوز دولت کاملا ممنوع بود اما نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور در راستای اصلاح نظام ارزی این کشور تصمیم گرفت سال گذشته این ممنوعیت را بردارد. با این حال دولت تا به امروز نتوانسته است جلوی کاهش بیشتر ارزش بولیوار و افزایش تقاضا برای خرید ارزهای خارجی را در این کشور بگیرد.

خوان کاستیلو، وکیل امور مالیاتی گفت: با این تصمیم دولت خرید با اساتفاده از دلار پرهزینه تر از قبل خواهد شد.

این مصوبه دولت به تایید کنگره ونزوئلا که در اختیار مخالفان دولت است نرسیده اما دولت موافقت نهاد شورای قانون گذاری که دولت در سال 2017 تاسیس کرد را کسب کرده است. با وجود آن که اکنون استفاده از دلار در تراکنش های روزمره در ونزوئلا مساله ای بسیار رایج است، قیمت گذاری ها در این کشور هنوز عمدتا بر حسب بولیوار صورت می گیرد.

پیش تر خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود در بانک مرکزی ونزوئلا مدعی شده بود که ذخایر ارزی این کشور تقریبا تمام شده و این کشور اکنون تنها 800 میلیون دلار ذخیره ارزی به شکل نقد و 200 میلیون دلار به شکل دارایی های نقدشونده دارد. در صورتی که این ادعا صحیح باشد، ذخایر ارزی ونزوئلا اکنون کمتر از ثروت نفر 2154 در رده بندی ثروتمندان جهان خواهد بود!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 768

به "راه چاره جدید دولت ونزوئلا برای دلار نخریدن مردم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره جدید دولت ونزوئلا برای دلار نخریدن مردم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید