زنگنه: هزینهها در لایحه بودجه متناسب با درآمدهای نفتی است

به گزارش مجله فضای وب، تهران (پانا) - وزیر نفت گفت هزینه ها در لایحه بودجه 1400 نسبت به میزان تحقق درآمدهای نفتی معین شده است.

زنگنه: هزینهها در لایحه بودجه متناسب با درآمدهای نفتی است

به گزارش خانه ملت، زنگنه در واکنش به نقدها نسبت به مشخص سقف 2.3 میلیون بشکه نفت در روز در لایحه بودجه 1400، با توجه به مسائل حوزه صادرات و تحریم ها و میزان فروش در امسال گفت: انتقاد نمایندگان نسبت به میزان مشخص شده نیست بلکه آن ها نگران این موضوع هستند که در صورت برداشته نشدن تحریم ها دولت چه اقدامی می خواهد انجام دهد.

وی اضافه کرد: در صورت رفع نشدن تحریم ها به فرایند عادی کار خود طبق گذشته ادامه می دهیم، البته در لایحه بودجه سال 1400 پیش بینی شده که اگر میزان فروش 2.3 میلیون بشکه نفت در روز تحقق پیدا نکرد، چه کاری انجام دهیم. من در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه محاسبات مجلس حضور یافته و به سوالات نمایندگان در این مورد پاسخ و مبنای مشخص رقم 2 میلیون و سیصد هزار بشکه نفت در روز را تشریح و اعلام کردم، چه پیش نیازهایی وجود دارد و کل فراوری و میزان مصرف داخلی و صادرات چقدر است.

وزیر نفت تاکید نمود: هزینه ها در لایحه بودجه 1400 نسبت به میزان تحقق درآمدهای نفتی مشخص شده است.

این مقام مسئول درباره اینکه چرا رئیس جمهور با وجود مخالفت مجلس شورای اسلامی با تصمیم آقای روحانی برای فروش نفت در داخل به مردم، این موضوع را در لایحه بودجه 1400 قرار داده است، گفت: رئیس جمهور بحث فروش نفت به مردم در داخل کشور را به وسیله لایحه بودجه به مجلس ارائه نموده است تا در صورت تصویب بتواند اجازه فروش آن را داشته باشد و میزان آن هم براساس همان 2.3 میلیون بشکه نفت مشخص شده است.

زنگنه با اشاره به مخالفت قبلی مجلس با تصویب این موضوع در جلسه شورای هماهنگی مالی سران قوا اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی حق تصمیم گیری را دارد، ما هم با نمایندگان صحبت و تعامل می کنیم، بحث آنالیز بودجه در مجلس شورای اسلامی کار یک یا دو روز نیست و ما کوشش می کنیم تا درباره این مسائل به یک نگاه واحد برسیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1363

به "زنگنه: هزینهها در لایحه بودجه متناسب با درآمدهای نفتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگنه: هزینهها در لایحه بودجه متناسب با درآمدهای نفتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید