نامه رسمی کاخ سفید: با تحقیقات استیضاح ترامپ همکاری نمی کنیم

به گزارش مجله فضای وب، کاخ سفید در نامه ای به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان اعلام نموده است که با تحقیقات استیضاح ترامپ همکاری نمی کند.

نامه رسمی کاخ سفید: با تحقیقات استیضاح ترامپ همکاری نمی کنیم

به گزارش یوروینوز، این موضع کاخ سفید چند ساعت پس از آن اعلام می گردد که دولت ترامپ مانع شهادت گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا، در مجلس نمایندگان آمریکا شد.

کاخ سفید در نامه به مجلس نمایندگان، دموکرات ها را به نقض قانون اساسی آمریکا و آزادی های مدنی و همچنین کوشش برای نقض و تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا متهم نموده است.

در نامه کاخ سفید همچنین گفته شده است که دولت با درخواست دموکرات های مجلس نمایندگان همکاری نخواهد کرد زیرا آنها تحقیقات نامعتبری را شروع نموده اند.

پت سیپولون، مشاور کاخ سفید گفته است: هرگز پیش از این در تاریخ ما، مجلس نمایندگان تحت کنترل هر حزب سیاسی که هم که بوده، اینچنین مردم آمریکا را جهت خطرناکی که به نظر مصمم به دنبال کردن آنند، نبرده است.

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان روز سه شنبه در توئیتی نوشت: کاخ سفید می گوید که تحت فشار قرار دادن یک دولت خارجی برای دخالت در انتخابات آمریکا، کار اشتباهی نیست. او همچنین نوشته است که عدم همکاری کاخ سفید با تحقیقات استیضاح به معنای آن است که رئیس جمهوری خود را بالاتر از قانون می داند در حالی که قانون اساسی چیز دیگری می گوید.

مجلس نمایندگان آمریکا پس از فاش شدن فشار دونالد ترامپ بر همتای اوکراینی اش برای انجام تحقیقات درباره پسر جو بایدن، معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا و یکی از نامزدهای پیشرو دموکرات ها برای انتخابات 2020، تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ را شروع کرد.

دونالد ترامپ با این اتهام روبروست که در پی یاری دریافت از یک دولت خارجی برای دخالت در انتخابات آمریکاست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 470

به "نامه رسمی کاخ سفید: با تحقیقات استیضاح ترامپ همکاری نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه رسمی کاخ سفید: با تحقیقات استیضاح ترامپ همکاری نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید