پروفسور سیر پائول کولیر: قبل از کرونا هم شکاف های زیادی در جامعه آمریکا وجود داشت

به گزارش مجله فضای وب، یک پروفسور برجسته دانشگاه آکسفورد سیستم بهداشت و سلامت آمریکا را فاجعه دانسته است.

پروفسور سیر پائول کولیر: قبل از کرونا هم شکاف های زیادی در جامعه آمریکا وجود داشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پروفسور سیر پائول کولیر از اقتصاددانان دانشگاه آکسفورد در مصاحبهیی با روزنامه هندلزبلات آلمان به تاثیرات و عواقب اقتصادی بحران کرونا پرداخته و گفت: ما می بینیم چگونه سه سیستم مختلف در دنیا با این بحران مقابله می کنند، سیستم استبدادی مدل چین، سیستم فردگرایی مانند آمریکا و سیستم مبتنی بر مشارکت که بخصوص در شمال اروپا دیده می شود.

وی درباره نحوه مقابله با کرونا در آمریکا گفت: اوضاع در ایالات متحده آمریکا با توجه به سیستم بهداشت و درمان بسیار آشفته است. هر آنچه که در آمریکا با سیستم سلامت و بهداشت در ارتباط است شرایط فاجعه باری دارد. به نظر من این یک دیدگاه خاص رادیکال نیست. من این را قابل توجه می دانم که آمریکا چرا خیلی زودتر و قدرتمندانه تر در این بحران از شرکت ها استفاده نکرده است. این امر کاملا ضرورت داشت.

این پروفسور برجسته غربی در ادامه سخنانش شرح داد که آمریکا باید تغییر کند. این کشور دچار از هم گسیختگی عمیقی شده است. از یک طرف ما شاهد اعتماد به نفس بیش از حد، استکبار و برتر بینی اخلاقی هستیم و از طرف دیگر ترس و تحقیر و عصبانیت را می بینیم. این شرایط برای هر جامعه ای بسیار مضر است. تقویت دائمی شبکه های اجتماعی تنها حداقل نیاز است و چیز های بیشتری مورد نیازاست.

وی با تاکید بر اینکه حتی قبل از کرونا هم شکاف های زیادی در جامعه آمریکا وجود داشت که به نوبه خود طیف گسترده ای از ترس ها را ایجاد می کرد از جمله به شکاف های عمیق در مشاغل و تحصیل در جامعه آمریکا اشاره کرد.

وی تاکید کرد که ما نمی توانیم این مسائل در جامعه آمریکا را نادیده بگیریم و این یک توهین به افراد آسیب دیده از این معضلات خواهد بود.

پروفسور کولیر در ادامه این مصاحبه تاکید کرد که این شرایط زمینه را برای ایجاد ناآرامی های بیشتر مساعد می کند. این در همه جوامع به همین شکل است. این نارضایتی و دلسردی در جوامع بود که به انتخاب دونالد ترامپ، برگزیت و موفقیت های حزب افراطی در آلمان منجر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 944

به "پروفسور سیر پائول کولیر: قبل از کرونا هم شکاف های زیادی در جامعه آمریکا وجود داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروفسور سیر پائول کولیر: قبل از کرونا هم شکاف های زیادی در جامعه آمریکا وجود داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید