پزشکان با مشاهده ظاهر شما، چه اطلاعاتی به دست می آورند؟

به گزارش مجله فضای وب، اگرچه بسیاری از بیماری ها، به اصطلاح خاموش و بدون نشانه هستند، مانند فشارخون بالا، اما هنوز بیماری هایی وجود دارند که پزشکان تنها با مشاهده ظاهر شما می توانند آن ها را تشخیص دهند. ظاهر پوست، چشم ها و حتی زبان می تواند رازهای بدن را فاش کند.

پزشکان با مشاهده ظاهر شما، چه اطلاعاتی به دست می آورند؟

ما از 6 پزشک مجرب خواستیم تا در خصوص بعضی از نشانه های فیزیکی ضعف سلامت صحبت نمایند. با ما همراه باشید تا مطمئن شوید از سلامت کامل بهره مند هستید.

رنگ زبان می تواند نشان دهنده مقدار سلامت فرد باشد

رنگ پوست افراد، ظاهر چشم ها و انسجام زبان. پوست رنگ پریده، نشانه بیماری است. در این حالت فرد کمی بی حال به نظر می رسد. زبانی که خیس و به رنگ صورتی کم رنگ باشد، سالم است. اگر روی زبان پوشش غلیظی وجود داشته باشد یا رنگ آن، جگری باشد یا خراش هایی در اطراف زبان مشاهده گردد یا زبان بسیار خشک باشد، نشان دهنده نوعی عدم تعادل در سیستم بدن فرد موردنظر است.

تغییر انسجام پوست را می توان نشانه ای از بیماری های قلبی در نظر گرفت

نشانه های آشکار بسیاری برای بیماری ها وجود دارد؛ تغییر در مقدار کشسانی یا انسجام پوست می تواند بیماری های قلبی را آشکار نماید. تغییر در رنگ پوست، ممکن است نشان دهنده بیماری های کبدی باشد. تغییر در حالت لب ها، دهان و زبان نشان دهنده کمبود مواد مغذی در بدن است. پزشکان پس از کسب سال ها تجربه شخصی با بیماران، این نشانه ها را به صورت غریزی تشخیص می دهند.

چاقی ناحیه شکم را می توان به وسیله میزان گیری دور کمر یا به وسیله محاسبه نسبت کمر به باسن متوجه شد

مطمئناً چاقی ناحیه شکم کاملاً آشکار است. یکی از پزشکان پیشنهاد می نماید این شرایط را این گونه تعریف کنیم: بیماری که بخش میانی بدنش قبل از خودش وارد اتاق معاینه می گردد.

زبان و لوزه های بزرگ با آپنه خواب ارتباط دارند

یکی از پزشکان می گوید: من می توانم داخل دهان و گلوی فردی را نگاه کنم و به شما بگویم که فرد موردنظر دچار آپنه خواب است. لوزه های بزرگ، بافت های بیشتر در این ناحیه و زبان بزرگ از نشانه های این بیماری است. این نشانه ها، مشخصه های تشریحی است که با آپنه خواب ارتباط دارد. بعلاوه توجه داشته باشید بسیاری از افرادی که دچار بیماری چاقی مفرط هستند، از آپنه خواب نیز رنج می برند.

موهای شما، اطلاعات زیادی در خصوص رژیم غذایی تان می دهد

مویی که باریک می گردد، بی حالت است و درخششی ندارد، نشان دهنده مسئله ای در بدن است. بیشتر اوقات این مشکل به رژیم غذایی ارتباط دارد. به عنوان مثال بسیاری از افرادی که رژیم های غذایی محدود نماینده را دنبال می نمایند، پروتئین یا آب کافی مصرف نمی نمایند. گاهی اوقات این مشکل با هورمون ها ارتباط دارد، مانند بیماری های تیروئیدی.

چشم ها، چیزهای زیادی در خصوص سلامتی آشکار می نمایند

با مشاهده چشم های یک بیمار، می توان گفت آیا فرد موردنظر به بیماری های کبدی مانند یرقان مبتلا است یا خیر. با مشاهده کف دست ها، می توان گفت آیا فرد موردنظر، مقدار زیادی آب هویج یا بتاکاروتن مصرف می نماید یا خیر؛ زیرا در این حالت تنها کف دست ها به رنگ زرد در می آید و سایر بخش های پوست تغییر نمی نماید. با مشاهده صورت یک فرد، می توان تشخیص داد آیا وی دچار درد در بدن است یا خیر. این حالت به وسیله فشار ماهیچه ها، به ویژه ماهیچه های اطراف چشم ها شناسایی می گردد. رنگ پریدگی صورت نشان دهنده مسئله ای در سلامت عمومی بدن است و کمبود آب در بدن به وسیله عدم ثبات پوست صورت شناسایی می گردد. بعلاوه به وسیله مشاهده صورت می توان گفت آیا فرد قبلاً دچار آفتاب سوختگی شدید شده یا خیر. آفتاب سوختگی باعث افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست می گردد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 2099

به "پزشکان با مشاهده ظاهر شما، چه اطلاعاتی به دست می آورند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشکان با مشاهده ظاهر شما، چه اطلاعاتی به دست می آورند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید