کیسینجر: آمریکا با ورود به منازعه با چین خود را به مخاطره می اندازد خبرنگاران

به گزارش مجله فضای وب، هنری کیسینجر، دیپلمات حرفه ای آمریکایی گفت که ایالات متحده برای تضمین ثبات جهانی باید با چین در خصوص نظم نوین جهانی تفاهم کند، در غیر این صورت، جهان با برهه خطرناکی، مانند دوران پیش از جنگ جهانی اول روبرو خواهد شد.

کیسینجر: آمریکا با ورود به منازعه با چین خود را به مخاطره می اندازد خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، کیسینجر (97 ساله) عهده دار سِمت وزیر امور خارجه در دوران ریاست جمهوری ریچارد نیکسون و جرالد فورد، در بعضی از مهمترین رویداد های سیاسی دهه هفتاد قرن گذشته، تأثیر بسزایی داشته است.

کیسینجر در سخنرانی به وسیله اپلیکیشن زوم در رویدادی به میزبانی موسسه سلطنتی امور بین الملل لندن، گفت که موضوع مهم این است که آیا ایالات متحده و متحدان غربی آن می توانند با چین در خصوص یک نظم نوین جهانی به تفاهم برسند؟

او اضافه کرد: اگر تکلیف این موضوع روشن نگردد و در این زمینه با چین به تفاهم نرسیم، در شرایطی مشابه با اوضاع پیش از جنگ جهانی اول در اروپا قرار خواهیم گرفت که مناقشه های مداوم به صورت خلق الساعه حل و فصل، و در بعضی موارد یکی از این منازعه ها از کنترل خارج می شد.

وزیر خارجه اسبق آمریکا ادامه داد: اوضاع اکنون خطرناک تر از گذشته بوده و سلاح های فوق مدرن هر دو طرف می تواند منجر به بروز درگیری بسیار خطرناکی گردد.

او گفت: برای ایالات متحده احتمالاً مذاکره با حریفی مانند چین سخت خواهد بود. حریفی که در آینده نزدیک به فزونی دست یافته و در بعضی از عرصه ها، پیشرفته تر خواهد شد.

کیسینجر با ستایش از چین به خاطر سازماندهی خود در تحقق فزونی تکنولوژیک تحت نظارت دولت اضافه کرد: مسئله دیگر این است که آیا چین زیر بار این نظم نوین جهانی خواهد رفت یا نه؟

او خاطر نشان نمود که غرب نیز باید عملکرد خود را به شکلی ساختاری بهبود بخشد.

وی اضافه کرد: غرب باید اعتماد به نفس داشته باشد ... این مشکل داخلی ماست، نه مشکل چین.

به نظر کیسینجر توان مالی چین به این معنا نیست که این کشور در قرن معاصر لزوما در دیگر عرصه های فناوری نیز فزونی خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: spaceweb.ir شناسه مطلب: 1539

به "کیسینجر: آمریکا با ورود به منازعه با چین خود را به مخاطره می اندازد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیسینجر: آمریکا با ورود به منازعه با چین خود را به مخاطره می اندازد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید